Inte så skolsugen just nu

Jag gillar listor. Mycket. Framförallt såna som man kan bocka av och känna sig duktig. Det går inte nu. Skolan är som ett enda stort blurr, och jag har svårt att ens greppa vad vi ska göra. Jag trodde att jag var skolsugen. Det var jag inte- jag är jobbsugen! Jag vill känna riktig stress, av att ha tusen saker att göra och ändå inte hinna. Jag vill bocka av en lista.
Inte ha knepig "jag förstår inte" stress. Vad som är värre är ju att jag veeeeeet vad som är viktigt i skolan, och vad man behöver veta för att bli bra på att undervisa. Och det får vi inte lära oss just nu. De slösar liksom bort undervisningen på annat. Dessutom hinner jag inte att få en av skolböckerna. Och den största muntliga redovisningen är inplanerad till när jag är på Kos. Blä. 
 
Så, nu har jag kräkt av mig.

Kommentarer
Postat av: Yohanna af Skovde

Men åh, klart du får kräkas! Tycker att pluggande verkar jobbigt av den anledningen att man inte kan gå hem 16:45 och sedan inte tänka på det förrän skolan börjar dagen efter. Och ibland är det obegripligt också. Jag hoppas du kommer underfund med antingen hur du gör listor eller så det blir roligare. Kämpa på! :)

2016-01-21 @ 20:43:14
URL: http://yohannaafskovde.se/
Postat av: Yohanna af Skovde

Men åh, klart du får kräkas! Tycker att pluggande verkar jobbigt av den anledningen att man inte kan gå hem 16:45 och sedan inte tänka på det förrän skolan börjar dagen efter. Och ibland är det obegripligt också. Jag hoppas du kommer underfund med antingen hur du gör listor eller så det blir roligare. Kämpa på! :)

2016-01-21 @ 20:43:14
URL: http://yohannaafskovde.se/
Postat av: Mirre

Ja det var så för mig med, jag börja plugga för typ 5 år sedan, men motivationen fanns ej såjag hoppa av eller vad man ska säga, men ångrar mig ibland. Så försök, du har nog en växel att lägga i'

Kramar

2016-01-21 @ 21:38:13
URL: http://nouw.com/sweetwords
Postat av: Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF

Så irriterande när man vet vad som krävs.... Därför jag drar mig lite för att utbilda mig till fritidspedagog..

2016-01-21 @ 22:10:31
URL: http://jennifers.nu/
Postat av: mamma/mormor Lena

Håll ut, det klarnar så småningom. Och sen kommer jobbet som belöning. Du lär kunna välja och vraka. Inget nytt fenomen att det är rörigt i början- spec. inte för dej :P ( Jag är likdadan ). Det löser sej ( eller hur Tanja :P )?

2016-01-21 @ 22:15:38
Postat av: Tanja

Haha ja det löser dig. Det utgår jag från. Kan relatera med förvirringen... Jag började ju samtidigt till socionom. Jag tror att man får släppa det man redan kan och inte försöka koppla det man läser till sitt faktiska arbete. Tror att det kan begränsa inlärningen. Jag ska försöka att ta en sak i taget och se det med "nya" ögon. Svårt för jag drar hela tiden paralleller.

Svar: Hahaha du har nog rätt- som vanligt! Ska försöka se det med nya ögon.
Lisa

2016-01-22 @ 07:19:25
Postat av: Cissi

Å vad jag känner igen det där. Tycker faktiskt inte att man får lära sig att undervisa särskilt mycket när man är i skolan. Det är ju knappats att jag tänker att "nu utövar jag vygotskis lärande" när jag står inför klassen. Men vfun! Det är där det lossnar och man lär sig ;) och det har du ju redan från när du jobbat.

Eftersom jag är listfreak jag med så klockar jag hur många sidor jag hinner på 40 minuter. Sen delar jag upp det i läspass, som jag sedan kan pricka av. varvat med alla andra saker... Typ läsa 40 minuter, häng tvätten, läsa 40 minuter, ät lunch osv... Detaljplanerat ;)

2016-01-22 @ 11:37:57
URL: http://nastanperfekt.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0