Sådär lyckat beslut

Julie är ynklig igen. Med Sienna vabbade vi två dagar under det första året. Med Julie har det varit... annat. Med hjälp av farmor och mormor så har vi inte gått så jättemycket back ekonomiskt, men det svider ändå. Dessutom lider vi alla av sömnbrist när hon är sjuk. Och så är man så orolig för hennes skull. Och framförallt tycker man så synd om henne! För Siennas skull- hon får sällan uppmärksamhet pga lillgnäll i vanliga fall, tänk då när knubbsälen är sjuk- tog vi hem en kompis idag. Julies förkylning är ändå förbi smittfasen, och dessutom sitter hon ju bara på min höft. Så Sienna fick en kompis att leka med, som dessutom fick stanna kvar och käka. Sjukt stort, tyckte hon. Eventuellt vi också. När blev min dotter så gammal? Ungarna lekte fint, åt fint, promenerade hem för att lämna kompis fint. Allt kändes superbra. Tills vi två timmar senare fick ett sms. Kompisens köldexem har blivit värre, så mamman tog honom till läkaren. Hej scharlakansfeber. Hur mycket ska vi satsa på att denna familjen är ynkliga nästa vecka? Suck. 
 
Älskade, älskade ungar. Jag vill att ni ska må bra!

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Jag tror inte scharlakansfeber smittar så lätt......

2016-11-21 @ 23:00:55
Postat av: Mamma/mormor

Fast nu har jag googlat och den är visst väldigt smittsam ........😬

2016-11-21 @ 23:08:11
Postat av: Marie

Ajdå, det låter inge vidare, och ja det smittar ju ganska mycket

Krya på er

2016-11-22 @ 10:58:49
URL: http://sweetwords.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0