Felprioriteringar

Skyndade mig hem från praktiken idag för att hinna ha maten klar när Kim dök upp med ungarna. Eftersom det har blivit stor omställning med två föräldrar som slutar sent så behövde ungarna verkligen få lägga sig tidigt. I min iver att skynda på med maten frös jag in gårdagens mat för att komma åt ugnsformarna- istället för att vi alla i lugn och ro åt rester idag. Fail 1. Maten gick givetvis inte alls fort, utan vi hann allihop bråka minst en halvtimme innan vi satte oss. Visserligen var ungarna trötta, men de var inte stressade och hysteriska innan jag drog igång med min panik. Stressade upp dem rätt rejält för att jag hade mycket att göra med de olika skoluppgifterna. Fail 2. Åt, gjorde barnen i ordning och la dem. Bråkade lite med Kim. Bokade in handledningstider, skrev ut en massa viktiga papper och började fylla i dem, läste klart en grammatikbok som ska in på fredag, fyllde i en del kompletteringar på undersökningsplanen, såg och antacknade till en onlinelektion om ordklasser. Insåg att jag saknade ungarna och att jag inte ens kramat om dem ordentligt idag. Och att jag nu inte får se dem förrän imorgon, när de har 30 minuter från det att de vaknar tills vi ska vara på dagis. Och efter dagis sticker jag och Sienna till Disney on ice, utan Julie. Så jag får knappt träffa henne imorgon heller. Fail 3. Kass mamma. 
 
Gissa om här ska gosas och lekas på lördag? För det är väl inte riktigt läge att väcka dem nu och be om mys?
Två söta gosankor på väg till dagis imorse

Kommentarer
Postat av: Mirre

Tänk att det aldrig blir som man tänkt sig

2017-01-19 @ 21:19:47
URL: http://sweetwords.se
Postat av: Mamma/mormor

"Bråkade lite med Kim"- jag döööör, hahahaha! Som om det ingår i kvällsrutinerna HAHAHAHAHA!

2017-01-19 @ 21:52:17
Postat av: ika

Lilla familjeeen <3 hahahahaha braka me kim ja! kanns som det kan vara en anderssongen som gor de sa enkelt o latttilgangligt att braka me sin partner, pa lopande schema :D Love yaa

Svar: Hahahah ja, fast Andersson-genen hade jag ändå inte velat vara utan. Man får sig många garv. :) Är du kvar i Kanada? Har du det bra? Puss
Lisa

2017-02-01 @ 18:33:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0