Sommardag

Äntligen kom sommaren! Jag läste att den ska vara en hel dag, så denna dagen har vi sett till att njuta. Vi packade väskorna och var på stranden klockan 11. Badade, byggde sandslott och käkade glass. Och eventuellt lite lunch först. Sienna slog rekord i att leka själv med sina dockor, och Julie var rätt chill. Vid 14 skulle Kim dra för att se på fotboll, men eftersom jag redan på morgonen anat att vi andra inte ville hem samtidigt hade jag cyklat till stranden medan de andra körde, så Kim kunde ta min cykel hem och jag och tjejerna kunde stanna. Efter 15 minuter ringde han och gnällde- hemnycklarna var i bilen. Jag sa att han fick klara sig bäst han kunde, för vi ville stanna. Efter 30 minuter ringde han och bad mig föra över pengar istället- han hade hittat en pub. Nöjda fortsatte jag och ungarna vår stranddag, i ytterligare tre minuter. Sen insåg Julie att hon var astrött och ville hem. Hon tog på sig Siennas skor, sa hej då och meddelade att hon skulle gå hem till sin pappa. Jag och Sienna gav upp och hängde med den stackars småttingen. Visserligen inte hem till hennes fader, som ju hängde på en pub, men hem. Vi hann dock njuta rätt mycket av solen, så jag är nöjd. Hoppas på fler såna här dagar. Älskar sol! Och bad! Och mina underbara ungar!
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Sibbarp? Ja, det MÅSTE bli fler såna här dagar 🙏!

2017-07-15 @ 18:16:57
Postat av: Mirre Sweetwords

Ni fick ju en härlig sommardag

2017-07-15 @ 22:39:00
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Mamma Malin

Vad skönt med stranden. Det blev verkligen varmare igår än vad jag hade räknat med. Mindre kul att ränna runt i svarta långbyxor :/

2017-07-16 @ 10:30:44
URL: http://www.mammamalin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0