Lärardilemma

Varje dag på jobb tänker jag "detta gör jag hemma ikväll", om saker jag inte hinner. Och varje kväll när ungarna har lagt sig tänker jag "hell no!". Det är inte lätt att jobba hemifrån när man har småbarn och dessutom är kvällstrött. Man kan ju tycka att jag inte borde jobba hemifrån... men då har man fel. Lärare ska nämligen jobba 10 timmar extra i veckan, för att kompensera för loven. Och man behöver faktiskt de 10 timmarna för att hinna. Men hur sjutton ska jag orka? Tur att jag är supereffektiv de kvällar jag faktiskt lyckas hålla mig vaken. Och att jag alltid kommer minst 20 minuter tidigt på morgonen, så jag kan beta av kriserna. Med det sagt ska jag absolut inte öppna datorn och bedöma två uppsatser och skriva in betyg i ett program, som jag borde. Istället ska jag bre mig en macka och se ett avsnitt av Bonusfamiljen- den nya serien jag följer efter att älskade Rita tog slut. 
 
Man kan ju även komma till jobb kl 7 på morgonen, eller stanna en timme längre varje eftermiddag. Det hade jag orkat! Men att slösa bort tid från barnen känns inte heller okej.. svårt dilemma! Kaffe kanske är lösningen ändå?

Kommentarer
Postat av: Yohanna af Skovde

Jag gör allt vad jag kan för att inte behöva jobba hemifrån. Men när jag måste så mutar jag mig. Det funkar bra men i längden är det nog inte så hälsosamt.

2018-02-26 @ 20:02:14
URL: http://yohannaafskovde.se/
Postat av: Mamma/mormor

Förstår dilemmat. Klart du inte vill ha ungarna på dagis en timme extra på em. Klart du är trött på kvällen när de har lagt sej. Att jobba ikapp sej på helgen är ju inte heller nåt alternativ. Ser bara ett sätt: gå ner till 75-80%. Livet är här och nu, vi får aldrig tillbaka tiden. Pengar kan aldrig ge harmoni. Det kan däremot tid. Fast det här vet du ju redan att jag tycker 😜. #medendåresenvishet



2018-02-26 @ 20:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0