Dokumentation

Ibland hämtas barn från Julies förskola av andra pedagoger, för att jobba i en blandad "naturforskargrupp". Då får vi föräldrar ett sms, så att vi vet att barnet är på vift. Idag hade jag fått ett sånt sms, så på väg hem ringde jag dem, för att få veta var jag skulle hämta barnet. Jag fick beskedet att de var på förskolan. Det passade dock inte så bra att jag hämtade Julie just då, meddelades jag, för Julie höll på med dokumentationen. Dokumentationen. Tre år gammal. Hon skulle dokumentera sina upplevelser i ett häfte. När jag kom ditt satt ungen absolut och dokumenterade, genom att klippa itu fotot de tagit av henne och bett henne klistra in. Därefter vägrade hon tjurigt att säga vad de skulle skriva bredvid bilden. Om Siennas skola underskattar en del av ungarnas förmågor, så gör Julies förskola tvärtom. Men det är rätt kul ändå. Roligast är att pedagogerna tar det på så stort allvar. De måste bli helt knäckta varje dag. Kämpa på, naturforskarna! 
 

Kommentarer
Postat av: Isabel

Älskar naturforskarna!!!! 😍

Svar: Hahaha jag älskar konceptet, men de tar sig själv på sjukt stort allvar?
Lisa

2018-11-12 @ 19:58:17
Postat av: Mamma/mormor Lena

Forskning och dokumentation för 3-åringar, jag döööör 😂! Gulligt och knasigt 😛

Svar: Helvrickat. Men sött!
Lisa

2018-11-12 @ 23:46:57
Postat av: Yohanna af Skovde

Men jeeeezes! I små portioner är det väl rimligt. Eller muntlig dokumentation. Men det där är mer avancerat än vad jag gjorde på mellanstadiet. Och jag håller med. Pedagogerna måste ha ett tålamod av både sten (säger man så?)

2018-11-13 @ 09:51:25
URL: http://yohannaafskovde.se/
Postat av: Linnéa Lundgren

Hahaha jag dör! Även att de serriöst kallar det "dokumentation"?! Vad är det är för ord att kunna för en 3-åring...?!

2018-11-13 @ 13:29:08
URL: http://mamanea.blogg.se/
Postat av: Mamma Malin

Haha, kan bara tänka mig detta. Kul att de försöker men ibland blir det kanske lite väl! ;)

SV: Pluggar du på distans via Borås eller vad menade du?

2018-11-13 @ 16:19:37
URL: http://www.mammamalin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0