Lovchillande lama

Njuter av lovet för fullt! Och av att ha hus. I Malmö bodde vi på femte våningen, och barnen fick inte ens gå ner på gården själv. Stor gata precis nedanför, lastbil som körde på dagis bredvid våra cyklar, väpnat rån på ica som låg 20 meter bort... mysigt. Men här kan ungarna springa ut och in! De går hem till kompisar själv, ränner mellan lekplatser, hämtar och blir av med sparkcyklar, glömmer jackor och skor och måste letas upp vid måltider. Sånt som man riktigt känner är barndomen. Och jag kan städa, pyssla med huset eller ligga och läsa, utan att ta med dem till en lekplats och rasta dem för att de inte kan gå ut själv. Visst är det mysigt att dra till en lekplats och hänga en timme, men det är rätt skönt att kunna lämna dem när jag ska hem och förbereda maten, utan att förstöra deras lek. Längtar till vi har fixat vägg och uterum. Snart! Sen känner jag att det är dags för sommarlov med bad och staketbygge. Och en massa grillande. Älskar sol. Och lov! Och hus. 
 
Bild från i måndags. Idag är det ännu varmare!

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor Lena

Helt underbart för ungar att få leva så. Den där frihetskänslan, den kommer tom jag ihåg från min barndom ❤️

2019-04-19 @ 09:28:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0