Hisstrubbel

Idag tog jag och Tanja med oss våra småglin på babysång på festivalen. Hennes tvååring gillade det, och bebisen log och mös. Sienna bara blängde på mig och alla andra bebisar som om hon undrade vad vi hade innanför pannbenet. Inte mycket, kände jag när jag sjöng med till baka kaka för tredje gången.

Efter babysången skulle vi låna toaletterna på hansa. Närmare bestämt skötbordet, då Sienna fortsätter sin tradition att stinka ner festivalen. Toaletterna är på nedre plan, och det får bara plats en barnvagn per hiss, men som tur är så finns det tre hissar. Nu till dagens äventyr. Jag tog den första lediga hissen, tryckte på bottenvåningen och gick av när dörrarna öppnades. Och märkte att jag nu istället befann mig en våning upp. Nästa hiss var full, men tillslut dök en ledig upp. Den försökte kasta av mig på entreplan, men jag vägrade och hojtade argt till folk att jag skulle längre ner. När jag till sist kom ner kände jag mig rätt fåning och undrade vad Tanja skulle tro... Men hon var inte där. Precis då öppnas en ny hissdörr och Tanja störtar ut och skriker "du kan inte ana vilken konstig hisstur jag varit med om!". Jo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0