Lego för vuxna

Jag gillar att pyssla. Hade jag inte varit så otålig och darrat lite mindre tror jag att jag hade varit en hejare på att sticka och virka, men nu får jag nöja mig med att rita och bygga med klossar (hur snart kan man lära en unge att leka med lego?). Min lycka är därför fullkomlig när jag får bygga ihop grejer från IKEA. Det är som lego för vuxna! Eftersom två saker skadades under hemleveransen i söndags fick vi en ny omgång igår, och det har kliat i fingrarna på mig hela morgonen. Jag försökte börja lite smått medan Sienna var vaken, men när hon upptäckte att hon varken fick äta spik, skruvar, bits eller hammaren blev hon svinlack och skällde ut mig och min sysselsättning. Så nu får jag helt enkelt ha tålamod och passa på att bygga när hon vilar middag. Vilket hon gör nu. Problemet är att jag har kommit till nummer 17 på bruksanvisningen... och där är en fin bild på hur 30 spik ska spikas in. Om jag gör som bilden visar säger något mig att jag inte kommer att få chans att fortsätta på nummer 18. Moment 22?

Kommentarer
Postat av: Thilde

Jag ringer dig nästa gång vi ska bygga nåt från Ikea! Alex får fnatt av bruksanvisningar och tar sönder allt så vi alltid får köpa nytt :p och jag har sämst tålamod

2012-12-07 @ 10:09:23
URL: http://Thiilde.blogg.se
Postat av: lena karlberg

Låter som flera hundra moment ;)

2012-12-07 @ 16:06:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0