Mästerkocken

Idag tänkte jag göra egen katrinplommonpuré till Sienna. Eftersom hennes mage fortfarande jäklas med henne behöver hon det, och nu när hon har ätit riktig mat på heltid i mer än en månad tror jag inte hon får lika ont. Hon fick dock inte smaka. Tydligen så menar de fem minuter när det står "koka i fem minuter", och inte glöm kastrullen på spisen medan du slår in julklappar så att allt vatten avdunstar och plommonen bränns fast och hela köket fylls av en obehaglig stank och en ännu obehagligare rök. Tur i oturen: brandlarmet gick inte. Hemskt tacksam är jag för detta då jag är rädd (?) för höga ljud och får panik. Otur i oturen var att fastighetsskötaren ringde två minuter senare och sa att han kunde komma förbi och titta på det som missats i besiktningen. Rätt pinsamt var det att släppa in honom i en rökfylld och illaluktande lägenhet. Men han tyckte väl synd om mig för att han fixade allt på listan och lite till.
 
Kastrullen har mött sitt öde
 

Kommentarer
Postat av: Thilde

Hahaha aaw! Verkar vara en "sån där" dag för alla idag :p

2012-12-17 @ 17:07:45
URL: http://Thiilde.blogg.se
Postat av: Daniela

Typiskt att det skiter sig när man väl bestämt sig för att vara duktig!

Jag gjorde morotspuré för någon vecka sedan, men glömde bort att frysa in den, så den blev stående i kylen och sen orkade jag aldrig ta tag i det, så det var bara att slänga... Så onödigt!

2012-12-17 @ 18:47:09
URL: http://panylund.blogspot.se/
Postat av: lena karlberg

Hahahahaha! "Inget ont som inte för nåt gott med sej":)

2012-12-17 @ 23:47:55
Postat av: Amanda

Jag glömmer alltid mat på spisen! Galet irriterande, hur svårt kan det vara att komma ihåg liksom?!

Bilden ovanför på Sienna är to die for, henne lyckades ni väl med!;-)

2012-12-18 @ 10:40:35
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0