Att amma offentligt

Jag har alltid varit väldigt blyg och pryd som person, men när man är gravid och får barn tvingas man släppa en del hämningar. Det har gått så långt att jag till och med kan amma offentligt! Jag har dock haft en regel: att aldrig amma där folk äter, av hänsyn till mina medmänniskor. Idag bröt jag den regeln när Sienna hel plötsligt blev vrålhungrig på ett kafe, och det ösregnade så en parkbänks-måltid var utesluten. Jag tänkte att om jag gör det diskret och täcker mig och ungen med en filt så märker inte folk vad vi gör. Visst. Sienna vrålade konstant och lyckades med konststycket att sätta i halsen tre gånger, filten var överallt utom på min axel som den skulle, och jag var så röd i huvudet att folk nog trott att jag höll på att få en hjärtinfarkt om de inte hört det skrikande barnet. När jag flashat bröstet för precis alla stackarna på kafet gav jag upp, och drog med den lilla vrålapan in på toa. Där satt vi en kvart medan mitt stackars sällskap, Josse, vackert fick sitta kvar och skämmas bland folket. Aldrig mer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0