Besök på Emporia

Idag har jag och Sienna utforskat Emporia med Tanja och Casper. Eftersom jag inte får handla något till den nya lägenheten, inte behöver nya kläder till vare sig mig eller Sienna och inte riktigt vågade julklappshandla utan Kims kritiska blick så struntar vi i att nämna hur butikerna var och dyker rätt på de viktigaste sakerna; plussen och minusen.
 
Vi börjar med minus:
  • Det finns ingen riktig bio. Ett stort köpcentra behöver detta! Och då borde filmer visas på dagarna också, och inte börja klockan 18.
  • Jensen Böfhus har ingen lax; jag fick gå runt och kolla saker hungrig.
  • Bara en hiss går ner till våningsplan 1 där leksaksaffären, och andra viktiga saker typ Willys, finns. Och då blir det barnvagnskö!
  • Går man in på Claes Ohlsson kommer man aldrig ut.
  • Det var höstlov denna veckan. Hur kunde jag missa det?!
Plussen:
  • Massa roliga butiker
  • Två bokaffärer! (värt att nämnas separat från butikerna)
  • En underbar leksaksaffär! Tänk min lycka när jag hittade en nalle-lama?? Dock försvann den när jag såg att eländet kostade 669 kr!
  • AMNINGSRUMMET! Det uppväger allt det dåliga. 4 fotöljer, 2 microvågsugnar, bord med både vanliga stolar och barnstolar, en lekavdelning ifall man har större barn, en toalett där det fanns en toasits för vuxna och en mini för barn bredvid. Helt underbart var det. Undra om jag ska flytta dit istället?
 

Kommentarer
Postat av: Renata

Åh vi vill också dit :)

2012-11-01 @ 15:39:25
URL: http://renatas.blogg.se
Postat av: Carolina

Tummen upp för amningsrum.. Finns ett litet i det köpcentrum där jag brukar hänga. Även om jag inte behövt använda det, så tycker jag att det är en bra idé.. Finns även ett skötbord där inne, det har jag haft användning för ett par gånger dock..

2012-11-01 @ 16:17:42
URL: http://carolinas.webblogg.se
Postat av: lena karlberg

Jag tänkte lägga en heldag där nästa vecka en av mina lediga dagar. Tack för guidningen :) Tycker också att det borde finnas biografer! Vilken miss!

Svar: Vill du ha sällskap? :)
Lisa

2012-11-01 @ 17:31:09
Postat av: Thiilde

Visst är där häftigt!
Jag höll också på att bli galen på att bara 1 hiss gick ner till första våningen.
Kom du ihåg att åka upp o checka takparken? sjukt fin utsikt :)

2012-11-01 @ 18:07:21
URL: http://thiilde.blogg.se
Postat av: lena karlberg

Sällskap vore trevligt :) Onsdag enda dagen jag kan. Kan du ?

Svar: Absolut! :)
Lisa

2012-11-01 @ 22:07:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0