Blodbad

Igår blev det ett blodbad här hemma. Sienna låg på golvet bredvid sin mjuka matta och krälade som vanligt, utan att säga ett pip. Men när jag lyfte upp henne såg jag att det var blod överallt under ungen. Hade det kommit från Kim eller mig hade jag kanske inte tyckt att det var en stor mängd, men nu kom det från min lilla, lilla flicka. Och eftersom det verkligen var överallt på henne kunde jag inte lista ut varifrån det kom. Halvhysterisk ringde jag Kim, som inte var till någon nytta via telefon. Vad trodde jag att han skulle kunna göra  distans? Tillslut hittade jag ett sår på Siennas ena pekfinger. En lättnad då jag trodde att det kom från någonstans i hennes ansikte. Men eländet blödde så mycket att plåster eller tryck eller kallt vatten inte hjälpte. Jag ringde sjukvårdsupplysningen men insåg fort att de kunde göra ungefär lika mycket som Kim via telefon. Dock försäkrade de mig om att jag inte var en hysterisk moder utan en omtänksam. Lögn, men snällt. När Kim kom hem ville han åka till akuten med henne. Där någonstans tog min logik över och jag lyckades lugna ner oss. Sienna fick rena kläder, leksakerna tvättades och den blodiga filten togs bort tillsammans med alla blodiga papperstussar som jag spridit ut i hela lägenheten. Hur vi fick det att sluta blöda? Sienna fick leka med maten och tydligen är gröt ett bra tryckförband.

Kommentarer
Postat av: Renata

Åh panik!! Hur lyckades hon med det då? Stackars liten...

2012-11-14 @ 09:22:01
URL: http://renatas.blogg.se
Postat av: Carolina

Usch!! Läskigt.. Skönt att det bara var ett litet sår på fingret och att hon inte verkade ha särskilt ont.

2012-11-14 @ 09:58:01
URL: http://carolinas.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0