Emporiahat

Sienna hatar Emporia. Visst, jag tycker inte heller det är kul att köa i tio minuter för att få åka med ställets enda hiss som går till bottenvåningen, eller att leta förgäves efter det fina amningsrummet (hallucinerade jag senast? det jag hamnade i idag hade glasfönster ut mot restaurangerna och stolarna vända fel och var trångt), men jag står liksom ut. Det gör inte Sienna. Hon vrålade konstant och hämtade bara andan två gånger: en gång när min mamma satte henne i kundkorgarna på Willys och en gång när hon fick leka med leksakerna på Hamleys. När vi tillslut kom därifrån var ungen högröd i huvudet av ilska och svetten rann av henne. Jag struntade i overallen och lassade filtar på henne medan jag sprang till bussen. Väl där fick hon sitta i mitt knä för att chauffören inte skulle bli distraherad av mistluren och köra av vägen. Tur att det är en kort bussresa. Vi hann knappt innanför dörren innan ögonlocken gled ner.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha, hade du tösen i en kundkorg?! :P awesome

2012-11-07 @ 17:49:28
Postat av: Thilde

haha, hade du tösen i en kundkorg?! :P awesome

2012-11-07 @ 17:50:00
URL: http://thiilde.blogg.se
Postat av: Amanda

Så skönt att höra att jag inte är den enda utan energi! Jag försöker hitta på roliga saker för att få dagarna att gå fortare men orken finns verkligen inte där!

Jag har fortfarande inte varit på emporia! Har det lugnat ner sig nu eller det är fortfarande lika mycket folk där?:-)

2012-11-07 @ 17:56:52
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: Cissi - mamma till Emma och smurfen i magen

känner att jag vill skriva något tröstande att det blir lättare att handla med de små liven - eller roligare.. men det blir det inte.. iaf inte på 2 år kan jag säga ;) men än har inte hoppet övergett mig ;)

Nä, var rätt nöjd innan värkarna började och de varade ju inte så länge så bortser man från en timme så var jag nog leende hela tiden ;)

2012-11-07 @ 19:32:56
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Renata

Åh vann ni så mkt pengar?? Vad gjorde ni då? =)

Och nej, inga tänder än, men det är väldigt svullet. Men jag har hört att det kan vara svullet ett bra tag innan nåt poppar ut!

Kram

2012-11-07 @ 20:38:27
URL: http://renatas.blogg.se
Postat av: Carolina

Lät inte som någon trevlig shoppingtur.. Verkar ju helt sjukt att det bara finns en enda hiss!

2012-11-07 @ 21:28:24
URL: http://carolinas.webblogg.se
Postat av: lena karlberg

Nähä- för hon vrålade inte alls hela tiden;)Jag tycker hon var jätteduktig, men förstår att hon var nära ett psykbryt när ni skulle hem. 3 timmar gjorde mej också rätt mör:D.

2012-11-07 @ 23:16:36
Postat av: Pernilla

Haha, du skriver så roligt :-)
Astrid var heller inte överdrivet förtjust i Emporia! Skrek när vi kom och skrek när det skulle tittas i affärer så jag körde hem snabbt igen...

2012-11-09 @ 06:59:54
URL: http://www.storiesbyp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0