Ont i magen

Bvc-sköterskan tyckte att jag skulle sluta ge Sienna "riktig" mat ett tag, eftersom hon är så hård i magen. Däremot skulle jag göra egen katrinplommonpuré och ge henne då och då för att få igång magen. Sköterskan trodde även att magontet var en orsak till att Sienna skrek på kvällarna... hon hade fel. Sienna fick nämligen ont i magen på riktigt av katrinplommonen, och vaknade 01, 03, 04, 05, 06, 07 och 08. Godmorgon världen. Jag ska inte ge henne plommon som kvällsmat mer. Dessutom ville Sienna inte sova igår trots att vi struntade i badet och boken (som kan få upp henne i varv) och la henne tidigare (innan hon blev för trött), vilket också var tips från sköterskan. Så jag satt i en timme med en varm och mysig bebis i famnen. Inte fy skam det heller. Men sköterskans rekommendationer tar jag nog med en nypa salt i framtiden.
 
Spana in handen! Hon la den där självmant. Naw!

Kommentarer
Postat av: lena karlberg

Naaaw vilket gulligt foto! Hade jag varit som du/er hade jag fortsatt gröt o puréer. Och börjat med Lactulosen, den kan hon vänja sej av med sen. Klart hon får magknip av en massa katrinplommon. Men lyssna varken på mej eller BVC-syrran för mycket :)Lyssna på dej själv, mammor vet alltid vad som är det bästa för sina egna barn.

Svar: Jag ger det till på tisdag då vi ska träffa Gunnel igen. Hon har faktiskt lyckats bajsa en gång utan gråt redan. Sen på tisdag börjar vi långsamt med maten på nytt, fast med stöd av lactulos. Som inte är beroendeframkallande. Kvällsrutinerna kör vi på som vanligt med har jag bestämt. Sienna är bara inne i en fas där det är hemskt att sova för då missar hon något!
Lisa

2012-11-16 @ 15:39:46
Postat av: Carolina

Aj då.. Jag har hört att även päron ska sätta lite fart på magen. Det kanske funkar med päronpuré istället..

Hoppas ni får en mysig fredagkväll!

2012-11-16 @ 15:59:29
URL: http://Carolinas.webblogg.se
Postat av: Lisa

Nelson gillar med hålla min hand :) Hundarna heter Baby(lilla korthåriga),Lily(bruna) & Sir(långhårig ljus).

2012-11-16 @ 17:02:28
URL: http://lisajadeholt.blogg.se
Postat av: Amanda

Vilken vis och kunnig BVC-tant ni har...

Ungen måste ju ha status när han kommer ut! Finns ju mycket finare kläder till flickor! På kedjorna finns det typ bara mjukisbyxor till pojkar. Jag spyyyr på det! Tyvärr är jag ingen sådan som tycker att det är ok med en rosa tyllklänning på pojkar heller. Bättre att ungen ruinerar sina föräldrar helt enkelt!;-)

2012-11-16 @ 17:37:25
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: Jessica

sv: Haha eller hur. Och till dem jag känner med äldre barn typ så 4-5 säger jag alltid det ska bli skönt när hon är lite äldre och förstår mer
när man säger till. Då brukar jag få till svar att ja dem förstår mer, men de är lika trotsiga ändå om inte värre ;P

2012-11-16 @ 19:20:43
URL: http://iiicaa.blogg.se
Postat av: Bella - Levis mamma

Du har fått en utmärkelse i min blogg :) kram

2012-11-16 @ 20:34:10
URL: http://www.gabriellaonnelind.blogg.se
Postat av: Frida

Nawww vilken söt bild.♥

2012-11-16 @ 23:40:37
Postat av: Hanna

Vad tråkigt att hennes tips inte fungerade. Det är svårt det där att veta vilka tips som fungerar för vilka barn....

2012-11-17 @ 07:54:29
URL: http://hannafialotta.blogg.e

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0