Lösning på sömnproblem

De senaste veckorna har Siennas sömn blivit sämre och sämre. Först berodde det på att hon var konstant hungrig eftersom bröstmjälken inte räckte till, men på senare tid har jag upptäckt att hon knappt äter på natten utan bara vill mysa när hon vaknar. Och hon vaknar varannan timme. Vi har ändrat temperaturen fler gånger, kastat ut Kim på soffan, testat att ha Sienna i sängen med mig... men ingenting har fungerat, och jag har varit helt utmattad. I förrgår upptäckte jag (när jag hemskt nog vägrade mata den skrikande ungen på natten för jag orkade inte och jag visste att hon ändå inte var hungrig) vad som var fel. Hon har börjat få magknip, och botar detta med bröstmjölk. Vilket i sin tur gör att hon får ont i magen igen, eftersom den då blir överfull. Så eftar att jag vägrat ge henne mat sov hon i fem timmar. Magknipet kunde jag lista ut berodde på att vi börjat med smakportioner, så igår tog vi en paus från dem. Och inatt sov den lilla sötnosen i ett sträck från 19 till 02 (ätpaus- då hon åt för att hon var hungrig) och sedan vidare till 06. Hallelulja! Nu kör vi smakportioner varannan dag, så att magen hinner vänja sig och en viss mamma får sova.

Kommentarer
Postat av: Renata

Halelulja!!! Så glad för er skull :)

2012-10-29 @ 15:11:04
URL: http://renatas.blogg.se
Postat av: lena karlberg

Instämmer i Renatas Halleluja :)Håller tummarna att den inslagna linjen funkar !

2012-10-29 @ 17:22:59
Postat av: Lisa

Vad skönt för Sienna :)

2012-10-29 @ 19:41:57
URL: http://Lisajadeholt.blogg.se
Postat av: Carolina

Åhh, vad skönt att ni listade ut vad som var fel.. Här blir det också smakisar typ varannan dag.

2012-10-29 @ 20:31:21
URL: http://carolinas.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0