Förlossningen vs minnet

Efter att jag fått Sienna sa jag till mig själv att jag inte skulle glömma smärtan oavsett vad om hände, så att jag inte "råkade" göra om det igen. Och på återbesöket höll jag mitt ord och berättade hur rädd jag var och fick inskrivet i journalen att jag har förlossningsskräck, och att jag ska få hjälp när det är dags för nästa barn. Men nu fyra månader senare har jag svikit mig själv och glömt smärtan. Hur arg kommer jag inte att bli om två-tre år när det är dags nästa gång och jag får första värken? Men det är kanske tur... finns en chans att jag blir så förbannad att jag glömmer hur ont jag har. Om inte så får jag ha skaffat vapenlicens så att Kim kan skjuta mig när det är dags. (Inser att han i så fall borde vara den med licencen, men jag behöver den bara för att skaffa vapnet och att skjuta mig är ju olagligt vem som än gör det.) Sounds like a plan?

Kommentarer
Postat av: Emma

Uuuuh. Skulle inte ha läst det där inlägget. :p Haha. Tur att inte alla förlossningar är likadana. Hehe.
Ah. Det va tur! Skönt att inte gå över iallafall. Hehe. Alla säger att dom sista veckorna går såååå sakta. Men jag tycker det har gått hur fort som helst! Och vips så är det mindre än tre veckor kvar till bf. :)

2012-09-05 @ 11:33:45
URL: http://Eembla.blogg.se
Postat av: Renata

Tycker ändå det är fantastiskt att du redan bestämt dig för att skaffa fler trots rädslan! ;)

2012-09-06 @ 18:12:51
URL: http://renatas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0