Misslyckat städ

Jag och Kim har olika städuppgifter här hemma. Jag kan till exempel inte för mitt liv lista ut hur man får badrummet rent, och Kim hade inte rört disken ens under pistolhot. Men eftersom jag är mammaledig har jag tagit över det mesta av det gemensamma städandet som att damma och dammsuga, vilket jag gör medan Kim jobbar. Det betyder att han sällan ser mig städa. Och inte nog med att han inte tror på mig när jag säger att jag dammsugit två gånger denna veckan, han glömmer också påpeka att han hällt vatten i den tomma ajax-flaskan... Så här har jag gått i tre månader och trott att våra fettfläckar i köket har varit värda att vinna nåt pris för sin enorma envishet och styrka. Jag blev nästan lite besviken när de i princip sprang sin väg redan när de såg mig komma med den nya flaskan.

Kommentarer
Postat av: elin

Jag känner igen det där! Men så är jag nog lite mer städtant än Hannes. :)

2012-09-02 @ 18:50:11
URL: http://owlandthecity.blogg.se
Postat av: lena karlberg

Saknar förklaring till vattnet i den tomma flaskan :s?

Svar: Han tänkte att man kunde spä ut medlet så att det räckte längre... men efter ett tag var det alldeles för utspätt!
Lisa

2012-09-06 @ 09:25:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0