Korkad lama

Jobbintervjun gick inte alls. Jag ringde nämligen och avbokade den. Känns rätt korkat att gå på en intervju om man inte vill ha jobbet. Inte lika korkat som att söka jobb om man inte vill jobba kanske, men nästan på. Sällan har jag känt mig så fånig som när jag ringde upp i morse och förklarade att jag inte kunde komma till intervjun som jag lovat, eftersom jag tänkte tacka nej till jobbet ändå. Jag önskar nästan att kyrkklockorna hade avbrutit mig idag också. Det blev ännu värre eftersom tjejen i telefonen var jättetrevlig och förstående. Hur kan man vara förstående till något sånt? Jag hade blivit vansinnig! Tur att jag inte har hennes jobb. Nu ska jag i alla fall njuta av varenda liten minut tillsammans med Sienna i sommar, innan hon börjar på dagis om tio veckor. Vad är ett par tusen extra i månaden om man jämför med lediga helger där hela familjen får vara tillsammans?

Kommentarer
Postat av: Thilde

Good call! Sienna är bara såhär liten en gång, passa på att njuta av sommaren och utlandsresan ihop! :)

2013-04-25 @ 13:49:28
URL: http://thiilde.blogg.se
Postat av: mamma/mormor Lena

Du gjorde rätt. Det finns viktigare saker än pengar. Gå nu inte och gräm dej över telefonsamtalet-tjejen du snackade med tänker nog "vilken klok mamma ":)Ta nu tillvara varje stund och försök att njuta så mycket det går, den här tiden får du aldrig tillbaka!

Svar: Tack på! :)
Lisa

2013-04-25 @ 17:39:54
Postat av: cornelia

Hej, jag hade inte blivit arg om en kandidat hade ringt och avboka intervjun så som du gjorde. Jag hade varit tacksam för att slippa ödsla tid på det om det ändå inte tänker leda till ngt. Och dessutom gjorde du säkert ett bra och ansvarsfullt intryck, så om du vill jobba där senare tycker jag inte att du ska låta detta hindra dig att söka igen. 😃

Svar: Skönt att höra! Hoppas du har rätt!
Lisa

2013-04-25 @ 19:36:53
Postat av: frida

Håller med dom andra, du gjorde helt rätt och hon var förstående eftersom hon också var klok :) ingen korkad lama, däremot en härlig mamma! ♥

2013-04-25 @ 23:29:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0