Mardrömsnatt

Siennas mardrömmar fortsätter. Igår tänkte vi testa något nytt, så när hon vaknade skrikande fiskade jag snabbt upp henne och bäddade ner oss i soffan där alla kanter kan agera babyskydd. Och det fungerade jättebra! Ungen sov och min arm sov och jag halvslumrade. Men alla barn vaknar till på nätterna, och knepet är att få dem att somna om igen på egen hand. I vanliga fall är Sienna jättebra på detta, men när hon vaknade vid fyra i morse och såg mig bredvid sig tänkte hon inte att det hade varit skönt att sova vidare, utan "lekdags!". Oj vad laddad jag var. Eller inte. Så lika snabbt som jag hade fiskat upp henne ur sin säng fem timmar tidigare kastade jag nu tillbaka henne. Och det var inte populärt. Tillslut gav hon upp och somnade, men då var jag så uppjagad att jag inte kom till ro. Ny plan för inatt: låt ungen komma till ro i sin egen säng även om det tar flera timmar. Gå in och lugna och klappa med jämna mellanrum. Då lär hon i alla fall sova lite på morgonen. Alternativt, köpa en drömfångare.

Kommentarer
Postat av: elin

Jäklans mardrömmar! Hoppas på bättre sömn i natt!

2013-04-02 @ 09:47:06
URL: http://owlandthecity.blogg.se
Postat av: Cissi - mamma till Emma och Alice mamma

Å vad jobbigt med mardrömmar! Man kan ju undra vad som är så läskigt?!

2013-04-02 @ 09:58:16
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Tanja

Jag mins när Lucas var i den åldern. Första gången han skrek för en mardröm höll jag på att få en hjärtattack! Man har ju under snart ett år lärt sig vad deras olika gråt läten betyder. Men mardröms gråten är helt ny. Ren och skär skräck låter det som och det är hemskt. Spökåldern. När världen utanför sig själv blir större och mer skrämmande. Deras utveckling går så fort och det är svårt för dom att hänga med. På natten bearbetar de allt och det vet man själv att om det händer mycket drömmer man mer. Ta en lugn dag hemma och se om det hjälper.
Klart att du ska ta upp henne om hon är skräckslagen! Hon behöver din närhet för tryggheten att kunna vara själv ( typ)
Hon kommer att kunna sova själv sen ändå. Kan du inte kanske lägga ner henne i sin säng när hon somnat om?


Ses vi i morgon?

Svar: Ja, skitläskigt är det! Och man tycker så synd om dem. Nope, det går inte att lägga henne ifrån mig, så ingen av oss får tillräckligt med sömn just nu. Men den nya planen är att vara nära och lugna, men att hon ska känna sig trygg i sin egen säng. Får väl sova på golvet på hennes rum i värsta fall. :P
Japp, jag ska till babysången om du ska? Tänkte promenera dit så att Sienna får sin tupplur innan. Går härifrån redan vid 11:30, om du har lust att ta en promenad runt Lindeborg du med?
Lisa

2013-04-02 @ 11:26:18
Postat av: Camilla ♥ Gravid

Så tråkigt med alla mardrömmar :( Har ni nån aning varför det är så?
Ni allihopa måste ju vara supertrötta hela dagana..

2013-04-02 @ 12:21:03
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Postat av: Tanja

Ja jag tänkte gå dit. Vi kan ta en promenix innan. Lucas hänger med :)

Svar: Perfekt! Då ringer jag när jag närmar mig så kan vi bestämma nåt! Om Lucas är med kan vi ju gå till en lekplats och slappa bara? Jag är mest ute efter sällskapet då min unge (förhoppningsvis) kommer ligga sovandes i vagnen.
Lisa

2013-04-02 @ 12:23:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0