Ops

När Sienna skulle börja äta riktig mat tyckte jag att det vore lämpligt att införa vissa regler. Typ: man äter vid bestämda tider, alla äter tillsammans, inga leksaker eller mobiler vid matbordet, och man får absolut inte gå omkring med mat. Låter vettigt. Fast att äta vid bestämda tider är rätt svårt eftersom de bestäms av när Sienna sovit under dagen. Och att äta ihop går inte eftersom Sienna då inte äter alls utan bara skriker efter vår mat och sedan inte vill ha den. Tar vi bort leksakerna tjuter hon bara tills de kommer tillbaka, och vägrar att öppna munnen. Och idag lät jag henne gå omkring med en leverpastejmacka. Jag trodde att hon hade ätit klart eftersom hon kastade ner mackan på golvet istället för att äta den, men när jag satte ner henne återupptäckte hon mackan och började tugga på den. Och jag vill ju inte hindra henne från att äta, så jag satte på henne haklappen igen och lät henne gå omkring med mackan... tyvärr släppte jag henne med blicken en sekund (för att jag satt med mobilen) och nu vet jag inte var den är. Jag har letat i alla köksskåp, i vagnarna, bakom dörrarna, och den är borta. Jag vågar inte ens tänka på hur det kommer börja lukta eller samla flugor om vi inte hittar mackjäkeln snart. Och jag undrar vad Kim säger om han är den som hittar eländet. Känns som att jag ska bli bättre på att följa mina egna regler hädanefter.
 
Bild från när Sienna åt något så harmlöst som yoghurt häromdagen. Den kunde hon i alla fall inte gömma.

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Hahahahaha!En leverpastejmacka är ganska harmlös. Dina kusiner gick omkring med kycklingklubbor eller satt PÅ matbordet och tog för sej av allas mat. Nakna- för de trivdes bäst så- och så var de ju "torra" (NOT). Så ditt avsteg från principerna är ingenting- i ett perspektiv :)

Svar: Hahaha skönt! undra om kim håller med?
Lisa

2013-04-24 @ 08:57:21
Postat av: Elin

Haha, hoppas du hittar mackjäkeln snart! Känner igen mig i det där med reglerna, ganska lätt att inte hålla sig till dem. Speciellt de man bestämde redan innan bebisen föddes, och trodde skulle vara enkla att följa - bara man var konsekvent så skulle bebisen fatta!

2013-04-24 @ 09:11:52
URL: http://pysselochpaket.blogspot.com
Postat av: Renata

Hahaha jadu... Att uppfostra de där vilddjuren...

På tal om försvunna saker så efterlyser jag fortfarande ett plåster som satt på iris finger efter ett blodprov. Jag såg plåstet, tig på iris overallen (hon kunde inte komm åt plåstret då) och när vi kommer hem är det puts väck. Jag letade överallt, jag tror hon åt det!

2013-04-24 @ 09:43:59
URL: http://renatas.blogg.se
Postat av: Amanda

Haha.. Det kan inte vara så att hon hann äta upp den?:-)

2013-04-24 @ 09:56:51
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: M

Mackan kommer kanske vandrande själv en dag, haha. :)

2013-04-24 @ 11:52:11
URL: http://Marinapalme.blogg.se
Postat av: Lisa

Haha, likadant här! Nelson kan inte se numera att vi äter något annat. Då skriker han och tjuter som en surgubbe...åh!

2013-04-24 @ 13:55:29
URL: http://lisajadeholt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0