Tisdagslista i novellform

Trots att det är tisdag har detta redan visat sig vara en fantastiskt bra dag. Och ändå regnar det! När massören igår sa att välbehgaskänslan skulle sitta i i ett dygn skojade han inte! Eller så är det en slump. Men vem bryr sig, för skönt är det i alla fall. I vanliga fall brukar jag få kämpa fram fem punkter framemot kvällen, men idag vet jag inte om jag kan välja ut de fem bästa eller om jag helt enkelt får göra en tisdagslista som påminner om vår matinköpslista i storlek.
 
  • Sienna och jag har haft en mor/dotter shoppingdag, som gick utöver förväntan! Att ta med sig en halvtrött unge på cykel till Emporia utan vagn var helt klart en chansning. Och det gick! Inne på Hollister traskade hon omkring själv och dansade och lekte framför spegeln medan jag testade kläder, och i de andra affärerna använde jag minikundvagnarna som magiskt uppenbarade sig vid första rulltrappan. Jag har aldrig sett dem innan, men nu när jag verkligen var i behov av dem så Puff, så var de där. Magi? Eller så har min hjärna bara selektivt valt bort dem från mitt minne eftersom jag aldrig tidigare kommit på tanke att åka dit utan vagn.
  • Förutom att jag häromdagen hittade Kims Hollisterpresentkort (i min plånbok?) som han inte kände för att använda, så hittade jag dessutom kläder på Hollister som jag ville ha. Eftersom jag inte riktigt klarar kombinationen av ljud, ljus och lukter där inne så hade jag redan innan bestämt mig för vad jag var ute efter- en vit skjorta- och gick direkt till kassan och frågade om de hade såna. Jodå, längst in vid spegeln "där du kan byta om diskret om du till exempel har klaustrofobi och inte vill in i omklädningsrummen och har en ettåring som gillar att gå omrking med dig. Och dessutom är skjortorna idag på rea. Typ 70% Och finns i din storlek." Nämen tackar. Jag handlade två.
  • Leggingsen jag var ute efter till Sienna fanns på kappahl, men var för stora. Dock passade (japp, jag testade kläder på Sienna i butiken) storlek 74 perfekt och var dessutom ännu sötare! Och snäppet billigare. Och dessutom frågade expediten om jag ville bli medlem och gav mig 50 kronor rabatt på nästa köp.
  • Sienna åt en hel burk mat till lunch plus lite frukt till efterrätt!
  • Jag ringde dagiset för att bestämma lite om inskolning och höra om deras rutiner, och då visade det sig att de just på fredag hade öppet hus där de skulle prata om sånt. Tror jag. Jag förstod inte riktigt vad damen sa, men hon visste i alla fall vem jag var och jag är rätt säker på att hon sa fredag och hon gav mig en kod till att komma in. Så det bådar gott i alla fall.
Blev inte fler än fem punkter. Satsade på att meddela dem i novellform istället.

Kommentarer
Postat av: frida

Vad härligt med en så bra tisdag!:)

2013-04-23 @ 14:46:24
Postat av: Lisa

Härlig tisdag :)

2013-04-23 @ 15:41:43
URL: http://lisajadeholt.blogg.se
Postat av: mamma/mormor Lena

Bra tisdag :)

2013-04-23 @ 16:04:11
Postat av: Nea- 2barnsmamma till en 08:a & 09:a. Gravid med bebis nr 3

grymt skön tisdag. Vilken förskola ska hon börja på? tänkte iom du gick på sundet när du var gravid så kanske hon börjar på förskola här i trakterna också?
Mina kiddos går på Flodillerns förskola. (intresseklubben antecknar? haha)

2013-04-23 @ 17:42:28
URL: http://www.jamieochjulia.blogg.se
Postat av: Isabell - mamma till Embla och bebben i magen

Vad skönt att det går bra att shoppa med Sienna, jag kan bara åka till mataffären med Embla men att gå i köpcenter och sånt funkar inte. Då ska hon kasta sig ur vagnen, springa iväg från sin mamma hela tiden och pilla på allt. Jag blir bara svettig av tanken ;)

2013-04-24 @ 13:34:01
URL: http://annaisabells.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0