Duktig oteknisk mamma

Som mamma borde man duscha på kvällen, när pappan är hemma. Då slipper ungen försöka norpa åt sig rakblad, sno schampooflaskor och halka på badrumsgolvet medan man själv med svidande bubblor i ögonen halvkastar sig ut ur badkaret likt en smidig val i jakt på barnet med duschtvålen. Men jag är kvällstrött. Och orkar aldrig. Alltså har jag kommit på en lösning- starta Babblarna (första låten) på Tv:n medan jag tar av mig och lägger fram alla saker, och sedan startar jag Babblarna (stompalompasången) medan jag duschar. Då har jag 2 minuters förberedelse på mig och 4 minuters duschtid. Men ibland räcker inte detta, och nu har jag, den otekniskaste av alla otekniska, lyckats fixa det genom att göra en spellista på youtube. Jag är så stolt! Och Sienna är så imponerad! Det är Babblarna blandat med Imse vimse, krokodilen och lite lolo och bernie. Jag riktigt njuter när jag startar eländet.
 
Full pott, tycker Sienna
 

Kommentarer
Postat av: Isabell - mamma till Embla och Lillasyster

Embla älskar också babblarna och den har under sommaren gått non stop hemma hos oss

2013-08-05 @ 21:12:07
URL: http://annaisabells.blogg.se
Postat av: mamma/mormor Lena

Jag tränar på krokodil-låten ;)

Svar: Haha ja, gör det! Kan du movesen?
Lisa

2013-08-06 @ 12:44:22
Postat av: mamma/mormor Lena

Movesen går SÅDÄR ;)

Svar: Haha looser
Lisa

2013-08-06 @ 15:14:53
Postat av: Camilla ♥ 130510

Fasiken så smart :D
Själv använder jag babblarna i bilen då lilleman hatar att åka bil....
Men än så länge kan jag ha honom i babysittern inne i badrummet medan jag duschar ;)

2013-08-06 @ 20:35:27
URL: http://mirabilibus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0