Spelkväll ala småbarnsföräldrar

Igår blev det spelkväll med Thilde och Alex. Kim var i extas av att få hem en Hif:are och bjöd kaxigt på öl ur sina MFF-glas. Lite bitter blev han dock när HIF vann sin match. Sienna blev skitsur på Benjamin när han lekte med hennes grejer, och hämnades genom att bänka sig i stackars Thildes knä. Som att inte hon hade famnen full ändå. Och jag var överlycklig eftersom jag hade både öl, chips och ett spelbräde framför mig. Eftersom vi hade gäster fick Sienna själv bestämma när hon skulle lägga sig. 18:45 valde hon. Vadå gillar variation? Benjamin tänkte "så fan heller" och råvägrade att sova, men däckade en stund av utmattning. Då körde vi "Alias" på full speed. Jag och Thilde vann, och Alex och Kim fuskade och tjurade och skyllde på otur. Mohahaha. Lagom till omgång två skulle starta så sa Benjamin att nu får det vara nog, och la sig på sin napp i protest så att han inte kunde luras till att sova, så Thilde och Alex fick vackert röra sig hemåt. Det var kanske tur; jag tror inte att killarnas psyke hade klarat ännu en förlust. Men det var kul så länge det varade! Nästa gång kör vi spelkväll hemma hos Thilde och Alex. Undra hur Sienna tänker bete sig då? Jag tror att hon kommer att försöka bräda Benjamin, genom att inte somna alls. Det ser vi fram emot. Eller inte.
 
Jag och Thilde var gröna.
 

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Vems är spelet? Nåt för mej:)?

Svar: Vårt spel. Lätt något för dig! Typ som "med andra ord". Bara en annan spelplan. :P
Lisa

2013-08-31 @ 12:49:14
Postat av: Madeleine

Härligt med sällskapsspel :)

2013-08-31 @ 14:45:28
URL: http://maddiesworld.blogg.se
Postat av: Thilde

Önskar vi hade haft vissa "förklaringar" på film! Hahaha

2013-08-31 @ 19:03:03
URL: http://thiilde.blogg.se
Postat av: Elina

Åh, det är ju såå kul med sällskapsspel och spelkvällar, dock har jag en sambo som inte alls gillar det lika mycket som mig så.. dålig kombo där :P

2013-09-01 @ 11:01:39
URL: http://www.volanen.blogg.se
Postat av: terese

hon har tävlingsinstinkten! =) jag kör nog på kims spår, fuskar! =P

2013-09-01 @ 21:24:10
URL: http://tesslashes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0