Das Vilddjur

Vilddjuret här hemma har börjat öva sig på kullerbyttor. Och smart som han är så visade Kim henne att det är mjukt och skönt att öva i vår säng. Som saknar ramar.... jippi. Känns som att hon kommer vara helt blåslagen till helgen. Vårt lilla geni (inte Kim då) har även dragit igång med tre-ords-meningar. Visserligen bara vid ett tillfälle, men nu ska vi inte vara såna. "Docka kjama pappa". För att hon inte orkade ge Kim en kram när han bad henne, utan överlät jobbet på dockan. Han blev snopen men jag blev stolt. Och sen tvångkramade vi henne ändå. Gick sådär. Jag bara väntar på att de ska berätta på dagis, att hon har sprungit omrking och deklarerat "inte ssssslåss, inte sssssslåss, Sssssenna inte ssssslåss". (Japp, hon läspar på allt hon säger. Till och med när orden saknar S.) För det går som ett mantra hos oss här hemma. Hur kan en 1,5-åring vara så våldsam? Igår satte hon även tänderna i min arm och axel. Hoppas verkligen att vi kan få bukt med det innan det eskalerar! Hur trist det än är om ens barn blir biten på dagis, så är det rätt mycket pinsammare om man är föräldern till det barn som hugger, kan jag känna.

 

Övar kullerbyttor i köket
 

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena- mamma till 3 trollungar, snart 4

Leya biter också. Så fort någon av bröderna gör något dumt mot henne. Och blir såå arg så hon skakar.
Liam biter också, mindre nu men de händer. Är så svårt att bli av med. Elias har aldrig bitit.

2013-12-04 @ 20:41:49
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: Karin

OMG Ungar biter ockå??? Oh the irony att vi håller oss till katter. De bits...ibland. I näsan. Men bara ibland.

Svar: Men katterna är i alla fall sugna på att mysa ibland. Min unge vägrar att kramas.
Lisa

2013-12-05 @ 03:26:11
Postat av: Cuison

Här var vi också en bitunge. Hon både biter, rivs och slåss. Är livrädd inför inskolningen i januari men samtidigt kan jag känna att det ska bli skönt att någonannan får passa henne när hon är som vildast. ;)

2013-12-05 @ 09:35:12
URL: http://www.cuison.se
Postat av: ellenojag

Tror alla kids har en bitperiod, Ellens gick över väldigt snabbt, men hon hann bita sin bästis haha!
Och Hugo ska vi inte snacka om, bits gör han inte men ALLT annat skit du kan tänka dig, jag är helt slut och dagen har bara börjat!!

2013-12-05 @ 10:43:50
URL: http://ellenojag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0