En julhelg

Helgen har, liksom för alla andra i hela Sverige, gått i julens tecken. Igår var jag och Sienna hos min kompis Cornelia och bakade lussekatter, och idag pyntar vi lägenheten. Eller, försöker. Liksom vi igår försökte att baka lussekatter. Corre hade handlat allt, gjort klart hela degen, delade upp den i rätt antal klumpar, höll koll på jäsningarna och tiden i ugnen, och serverade dessutom glögg samtidigt. Jag och vår andra kompis Madde formade klumparna till små lussekatter, medan Sienna mest åt av degen. Men goda blev de i alla fall, och vem som har gjort vad är väl en liten barnslig detalj att haka upp sig på. Och att mina katter kanske blev aaaaaningens fulare än Corres och Maddes tycker jag inte att vi nämner mer. Anledningen till att julpyntandet inte riktigt blev som vi hade tänkt oss beror mest på att vi inte hade tillräckligt med pynt. Kim hävdade bestämt att det var för att vi aldrig pyntat i denna lägenheten, som ju är ett rum större än vår förra. Men där hade jag almanackan på min sida! För även om han inte minns att vi hade julpynt här hela året, så är han rätt säker på att vi flyttade in 1 december, och således hade noterat dess frånvaro förra julen. När Sienna vaknar blir det alltså en tur till Rusta och kanske IKEA, för att komplettera vår pinsamt lilla tomtesamling. Glad första advent, allihopa!
 
När mamma och pappa städar och julpyntar, gömmer sig en viss Busmus för dammsugaren och leker koja.
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Glad första advent!! :D

TOMTAR ÅT FOLKET!

2013-12-01 @ 18:02:48
Postat av: Garnstump (Madeleine)

Huvudsaken är väl att lussekatterna blev goda? ;)

2013-12-01 @ 19:08:59
URL: http://garnstump.blogg.se/
Postat av: mamma/mormor Lena

Ni får inte koja i hennes koja ;)

2013-12-01 @ 23:30:25
Postat av: Cuison

Den där kojan tar alla priser! :)

2013-12-02 @ 10:29:09
URL: http://www.cuison.se
Postat av: Elina

Huvudsaken dom blev goda, och jag har tänkt baka lussekatter hela helgen men tiden har inte räckt till :/) Psst, vi vann tyvärr inte den där vagnsdynan men det kommer väl fler chanser.

2013-12-02 @ 11:36:58
URL: http://www.volanen.blogg.se
Postat av: Amanda

IKEA har ett riktigt bra julutbud detta året, och väldigt billigt dessutom!:-)

anf bondgård: jakten fortsätter! Vill ni ha i tyg, trä eller plast?

2013-12-02 @ 14:03:11
URL: http://aochmflyttarin.se
Postat av: Thilde

Nu har ingen handyman i släkten som kan bygga en bondgård? Min farfar gjorde en skitfin i trä till mig när jag var liten o sen köpte vi till grisar o allt sånt :)

2013-12-02 @ 18:36:03
URL: http://thiilde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0