Julkalendern

Jag har följt julkalendern slaviskt detta året. Dels eftersom vi har visat den för ungarna varje dag i skolan, och dels för att Björn Gustavsson och Sissela Benn är med i den. Och lite eftersom jag missade kalendern förra året och när man ser folks miner när man säger det, så verkar det lite som att ha missat Michael Jacksons död. Åtta gånger om. Typ. I alla fall, detta året är den jättebra. Och till Kims förtret envisas jag med att se den även nu när det är jullov. Men jag kan inte riktigt släppa en sak...Stadsministern behövde ett sagogryn för att få igång sin raket, eftersom den inte fungerade. Nu har han snott grynet, vilket gör att Hedenhösarna inte har en chans att åka hem då de också behöver grynet till sin raket. Alltså ska de sno hans raket. Say what?! Hans raket funkar ju inte? Har jag missat nåt?
 
 

Kommentarer
Postat av: Carolina

Har missat den här kalendern helt.. Det var iof längesedan jag såg julkalendern sist! Den enda jag minns nu är typ Sunes Jul..och hur längesedan var inte det..? :-)

2013-12-22 @ 08:30:17
URL: http://carolinas.webblogg.se
Postat av: Camilla ♥ 130510

Men du, det är ju sagogrynet som får raketen att fungera ;). Samma som näe Hedenhösarna flög ut i rymden med sin trä-raket :)

2013-12-22 @ 11:19:24
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Postat av: Karin

Nääääee, Skriv och klaga!! :P

2013-12-22 @ 17:07:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0