Tanja dissar granen

Jag snackade med en kompis idag, som berättade om sin stora fina julgran. Sen skickade hon en bild på den. Då var jag givetvis tvungen att skicka en bild på vår inte riktigt lika stora men exakt lika fina julgran. Därefter fick jag några kommentarer till svar.
 
1.Drack ni glögg och åt pepparkakor och sjöng jullåtar när ni hjälptes åt att klä den?
2. Ska ni dansa runt den på julafton?
3. Kommer där en container på parkeringen så ni kan slänga den sen?
4. Fick ni kapa toppen så att den fick plats?
5. Behövde ni köpa fler kulor och längre ljusslinga så att det inte skulle se så magert ut?
6. Var den svår att få hem?
7. Hur lyckas ni komma under grenarna för att vattna den?
8. Tror du att den kommer barra mycket?
9. Tog det lång tid att få den att stå rakt?
10. Visst är de alltid större hemma när man fått upp dem, än vad de såg ut att vara utomhus?
11. Tog det lång tid hos handlaren att välja?
12. Tänk att ni hittade en så stor kruka.. den fick ju knappast plats i en fot.
13. Jag förstår att ni inte har en julgransmatta under, den hade ju försvunnit,
14. Fick Kim stå på en stege för att sätta stjärnan på toppen?
15. Fick du stå långt ifrån för att få med hela granen på bilden när du skulle fota?
16. Får ni återbäring på den?
17. Lyckades handlaren slå in den i nät, eller ni fick inte in den genom röret?
18. Hjälptes ni åt att bära hem den?
19. Hur fick ni in den genom dörren?
20. Ni måste sitta som packade sardeller nu i vardagsrummet, eftersom den tar sån faslig plats!
21. Nu doftar det säkert gott av gran i hela lägenheten.
22. Det märks att ni köpte den i god tid; några dagar innan jul finns ju bara de små kvar.
23. Är det en kungsgran?
24. Visst är det störigt att silverbanden är så korta? Jag gissar att ni fick binda ihop flera stycken!
 
Ska jag känna mig dissad, månntro? Här kommer i alla fall ytterliggare ett par bilder på vår vackra gran.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Haaaahahahaha, Tanja = Win!
Skämt åt sido är den jätte fin...Det är klart Sienna ska ha en gran!Jag kan inte ents ta fram vår. Jäkla kattisar.

Svar: Molly älskade också vår gran... men mest gillade hon att dricka vattnet!
Lisa

2013-12-15 @ 18:56:26
Postat av: Cissi

Jättesöt gran ju ;)

2013-12-16 @ 14:12:35
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: mamma/mormor Lena

Hahahaha! Jag vet vem Tanja har ärvt sina studsiga kommentarer ifrån ;) " Det barnet har verkligen fått allt".

Svar: haha eller hur??
Lisa

2013-12-16 @ 16:24:26
Postat av: Thilde

Läste igår och skrattade tills jag grät. Läser nu igen, och skrattar lika mycket :p

2013-12-16 @ 17:43:19
URL: http://thiilde.blogg.se
Postat av: Tanja

Lena, det sägs ju att äpplet faller inte långt från päronträdet. ;)

2013-12-17 @ 19:03:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0