En ynk-dag

Denna veckan såg ut att komma bli den mest fullspäckade veckan år 2013. I alla fall i den mån man kan avgöra när man bara har två andra veckor att jämföra med. Jag har en känsla av att Sienna kände sig lite stressad av detta faktum, och försökte hitta en lösning på att ställa in våra planer, för idag har hon försökt med allt (och lyckats) för att jag sakta men säkert ska börja avboka planerna. I morse tog hon en tre timmar lång tupplur, vilket är extremt även för att vara Trötter jr. Sedan matvägrade hon i fem timmar, innan hon kaskadspydde upp allt hon hade fått i sig... på morgonen. Hade hon lagrat gröten i magsäcken i sex timmar? Imponerande. Tänk om man hade kunnat detta när man gick i skolan? Hej då muntliga redovisningar eller pinsamma idrottslektioner, jag är magsjuk. Efter spyan somnade hon igen. Det hade jag också gjort efter en sådan bedrift. Nästa gång hon åt fick hon katrinplommonpuré. Smart tänkt där, att ge en eventuellt magsjuk bebis något som är mörklila att äta. Siennas vita matta är nu... ovit. Kvällsmaten och vällingen är kvar i magen, men Siennas säng är bäddad med badlakan. Nu kan jag hennes tricks. För att trösta den lilla ledsna bebisen, som faktiskt var pigg och glad hela tiden förutom när hon åt och spydde, så fick hon bada med sin pappa. Detta brukar vara jätteroligt, men idag blev Sienna hysterisk. Hon var nämligen rädd för Kims fötter. Inte bara "jag vill inte att du rör mig med dem" utan "fötterna håller på att äta upp mig!". Ut ur badet i panik. Morgondagens två saker är avbokade. Det blir spännande att se hur natten blir och om jag nervöst börjar ställa in onsdagen och torsdagen redan innan 06 imorgon. Renata, Lovisa och Thilde -ni kan ju ha era mobiler på ljudlöst?
 
Ett par fötter man omöjligt kan bli rädd för

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Usch då, det där verkar ju inget vidare alls:( Hoppas hon blir bättre snart!!

2013-01-14 @ 20:04:55
URL: http://vintagemamman.blogspot.com
Postat av: renatas.blogg.se

Nämen fy vad tråkigt... Hoppas verkligen det inte är magsjuka utan bara nåt tillfälligt! Jodå kl 6 är vi redan uppe haha smsa på men jag hoppas du inte avbokar såklart

2013-01-14 @ 20:10:18
URL: http://renatas.blogg.se/
Postat av: Thilde

Amen stackars er! :( förlåt för sms terrorn idag då haha. Häng upp hennes matta på väggen som minne? ;)
Hoppas morgondagen blir bättre för er :(

2013-01-14 @ 20:34:24
URL: http://Thiilde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0