Lurad!

Nu för tiden vaknar Sienna runt 06 för sin flaska välling. Efter flaskan, ny blöja och ombyte från pyjamas hinns det dock inte med många minuters lek innan ungen är trött igen. Faktiskt bara så lång tid att mamman hinner vakna till så att inte denna kan somna om igen när Sienna tar sin första powernap. Smart uträknat. Idag är jag dock genomtrött och när Sienna vid halv åtta sa att hon var trött tyckte jag att det var perfekt! Ungen tog napp och vände sig på sidan- två säkra tecken på att hon vill sova- och jag släckte ner överallt och kröp ner i sängen igen. Jag hann fundera på hur perfekt tajmat det var eftersom vi ska träffa mammagruppen vid 11, och att även om Sienna nu skulle få för sig att sova 2 timmar så hinner vi med lunch och allt utan problem. Sedan hörde jag joller. Och därefter skrik. Och inte sjutton lät det som "jag tappade nappen och detta gjorde mig knäckt nu när jag är så trött skrik", utan som "ta upp mig och lek skrik". Och mycket riktigt; nu krälar här omkring en klarvaken unge på golvet, samtidigt som min förmåga att somna om minskar i samma takt som stressen att inte hinna med allt innan klockan 11 ökar. Jag hatar tisdagar.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Den där "trotsen" vi nämnde igår.. ;) hoppas ni hinner och att du inte stressar ihjäl dig

2013-01-08 @ 09:47:34
URL: http://Thiilde.blogg.se
Postat av: lisa

söta unge!

2013-01-08 @ 15:33:44
URL: http://lisajadeholt.blogg.se
Postat av: Cissi - mamma till Emma och smurfen

Så typiskt... ;)

2013-01-08 @ 20:40:01
URL: http://nastanperfekt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0