Tack mamma!

Jag förstår inte hur folk med småbarn klarar att bo långt ifrån sina föräldrar eller släktingar. Man behöver liksom hjälp med småsaker hela tiden, som man bara vågar fråga de som står en närmast. När jag precis hade fått Sienna och var helt slut kom min mamma med "Lenas matkasse". Den innehöll inte bara ingredienser och recept, utan flera färdiga måltider som det bara var att tina. Hon flyttstädade precis vår gamla lägenhet eftersom Kim var trött av jobb och jag hade svårt att göra det med en krälande unge i hasorna. Och nu är hon här en gång i veckan och passar Sienna medan jag tvättar. Visst kan ens föräldrar hjälpa till även om de bor långt bort, men det blir på ett annat sätt. Och det är de små grejerna som gör en sån skillnad i ens vardag. Så även om jag hellre hade bott i USA eller Australien så är jag hemskt tacksam för att bo nära min mamma nu när Sienna är liten. Det kan vara värt lite regn och mörker.
 
Multitasking= barnvakt och diskerska

Kommentarer
Postat av: renatas.blogg.se

Mammor alltså, de är guld värda! Så snäll hon är =)

Sv: det är inte cellprovet jag oroar mig (mest) för utan för spiralen... :(

2013-01-09 @ 19:58:19
URL: http://renatas.blogg.se/
Postat av: lena karlberg

Tack:D! Och tack för att jag får vara med så mycket, det är nog inte alla som pallar så mycket mamma/mormor.Jag njuter av varje minut med Sienna ( o dej också). Hade ni bott i USA eller Australien så hade jag också bott där,såklart :)

Svar: Då tycker jag att vi emigrerar! Vi kan ju ta med syrran också, för syns skull liksom.
Lisa

2013-01-09 @ 20:38:57
Postat av: Carolina

Det är helt underbart att ha föräldrarna nära!! :-) Mina föräldrar bor 10 min från oss och de har fått vara barnvakt måååånga gånger! Och även kommit hem till oss och avlastat och hjälpt till.

2013-01-09 @ 21:31:52
URL: http://Carolinas.webblogg.se
Postat av: elin

Mina föräldrar bor låångt borta, men man klarar sig! Eller ja, man lär sig att fixa det :) Men vissa stunder hade det varit guld värt - såklart!

2013-01-09 @ 22:19:54
URL: http://owlandthecity.blogg.se
Postat av: Hanna W ❥

Mammor är bäst :}

2013-01-10 @ 05:57:29
URL: http://mammahjartat.blogg.se
Postat av: Frida

Mest för syns skull???? Är du medveten om att jag läser din blogg och kommentarer ibland? Hahahaha

Svar: Mohahaha
Lisa

2013-01-16 @ 09:58:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0