Tisdagslista

Det blev inget badande idag eftersom Maria var sjuk. Vi försöker igen på torsdag. Tur att Sienna inte är stor nog att förstå vad man berättar för henne, för jag hade snackat om badet i två dagar och det hade varit hemskt om hon blivit besviken. Nu ser hon inte ens sambandet med att vi testade baddräkten i morse och att vi skulle bada. Iq- niomånadersbebis = iq fiskmås. Istället dumpade jag Sienna hos Frida och stack iväg och shoppade för mina födelsedagspresentkort. Trevligt. Nu kör vi tisdagslistan!
  • Vi bor 18 minuter från stranden. Det upptäckte jag igår. Jag blev så till mig att jag nästan hoppade ner i vattnet av ren lycka.
  • Jag hittade fem stycken BH:ar på Twilfit-rean. Lycka! Nu har jag sammanlagt fem BH:ar som passar. Kuggfråga, hur många hade jag innan?
  • Det har varit soool i flera dagar, och jag känner på mig att det snart blir vår!
  • Sienna vaknade från sin tupplur precis när jag hade satt mig ner för att äta. Jag gav henne nappen och förklarade att kvällen blir trevligare om hon sover en timme till. Hon litade på mig och somnade om.
  • Efter 1,5 timmars passande sa Frida att hon förstod hur jobbigt det var att hela tiden vakta den lilla våghalsen. Att någon förstår gör att man orkar mycket mer.
 
 
Kall T-brygga på Ribban. Inte badsugen. Än.

Kommentarer
Postat av: Cissi - mamma till Emma och smurfen i magen

Låter som en härlig tidagslista ;)

2013-01-22 @ 15:12:22
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Nina

Snart är det beachväder igen! :)

2013-01-22 @ 15:14:56
URL: http://www.ninajustme.blogspot.se
Postat av: lena karlberg

" Det här var en bra dag ", som du sa när du var liten :)Sienna fattar VISST vad du säger, men hon är smart nog att fatta att man ibland får ändrade planer:)

Svar: Haha ja, det tror jag också!
Lisa

2013-01-22 @ 16:16:38
Postat av: thildeThiThiilde

Underbar tisdagslista denna veckan ju!! :)
Haha "iq-fiskmås" !! Fast säger man "välling" börjar Benjamin leta överallt med ögonen, och skriker när han fattar att man lurades haha . Bad mommy!! ;)

2013-01-22 @ 20:52:59
URL: http://Thiilde.blogg.se
Postat av: elin

Snart jäklans är det badväder! :)

2013-01-22 @ 21:48:29
URL: http://owlandthecity.blogg.se
Postat av: Tiff

Kanske ändå dags att köpa den där vadderade hjälmen? ;-)

Svar: Ja, vi är inte många "trillningar" ifrån att det blir så. :P
Lisa

2013-01-22 @ 23:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0