Åldersskillnad

Min lillasyster är 1 år och 3 månader (-8 dagar) yngre än jag. Idag är det 1 år och 3 månader (-8 dagar) sedan Sienna föddes. Det känns så konstigt att föreställa sig att när jag var i hennes ålder fick jag en syster. Min mamma hade en nyfödd och en ettåring och hade dessutom lyckats gå igenom två graviditeter på två år. Herrejäkel, vad jag inte är avundsjuk. Jag vill absolut ha fler barn i framtiden, och jag vill absolut att Sienna ska ha syskon. Och jag vet inte vad jag hade gjort eller vem jag hade varit utan Frida. Men jag är hemskt tacksam om det dröjer ett par år. Det är min ölgillande strupe också, samt min rygg, mitt psyke och vår ekonomi. För att inte tala om Kim som inte orkar ha en hysterisk gravid flickvän än på ett tag. Han tyckte att gravidteten var hemskt jobbig för honom, eftersom han fick göra en massa extra då jag 1. var sängliggande i tre månader och bara spydde 2. hade så ont de sista månaderna att jag inte kunde göra någonting. Oj vad synd det var om honom. Priset togs när jag precis fött ut Sienna och Kim säger "skönt att det är över, denna pinnstolen jag sitter på är så hård!". Sköterskan och barnmorskan var så chockade att de inte ens vågade skratta förrän jag gjorde det. Han skulle bara våga säga så när nästa barn föds. Då hittar han pinnstolen nedtryckt i sin hals.
 
En knäpp liten Bus som kommer ha minst två år mellan sig och sitt syskon.
 

Kommentarer
Postat av: frida

Hahaha det är charmigt ibland när kim tycker synd om sig själv. :p undrar om han själv inser hur kul det är. ;)

Svar: Det tror jag inte att han gör! Han ser snarare lite snopen ut när vi skrattar. :P
Lisa

2013-07-12 @ 12:06:31
Postat av: Natalie

Alltså, killar bör verkligen tänka innan de öppnar käften! Rasmus kommentar till förlossningssmärtor var "Men Natalie, du har ju aldrig tatuerat dig på smalbenet, DET gör ont!".

Seriöst,haha,jag kunde inte göra annat än att skratta, för det var så dumt.

2013-07-12 @ 12:51:13
URL: http://nataliepettersson.blogspot.com
Postat av: Anonym

Dans fina kommentar under förlossningen "åh jag är så trött, jobbigt att inte få sova!" Nä men oj vad jobbigt då! Tänk på mig som varken får sova och ligger med kraftiga förlossningsvärkar. Det är hemskt vad det var synd om männen i fråga! Verkligen!!! Haha!
Här dröjer det också tills Elin får ett syskon men just nu är dom nog tacksamma för det. Dom får ju all uppmärksamhet, tror inte dom klagar! ;)

Svar: Nä, jag tror de är rätt glada att ha oss föräldrar helt för sig själva. Men om några år är de nog redo. Hoppas vi ynglar av oss samtidigt då med! :P
Lisa

2013-07-12 @ 12:52:54
Postat av: Jeanette

Här dröjer det också ett tag innan det blir syskon! Min rygg är alldeles för svag för att klara en graviditet och den första tiden, sen vill jag hinna njuta av Amanda innan det kommer en liten som kräver mycket uppmärksamhet!

Nja, fast still vet jag inte om hon var.. :) Kanske just när hon fick vatten i en hink.

2013-07-12 @ 15:20:22
URL: http://karinjeanettes.blogg.se
Postat av: Elina

Haha, killar alltså. Min systers förra sambo drog också en sån där "icke bra kommentar" direkt efter förlossningen. Han hade visst ont i ryggen och undra om hon kunde hämta en treo åt honom :P

2013-07-12 @ 15:27:45
URL: http://www.volanen.blogg%2Cse
Postat av: mamma/mormor Lena

Jag tänkte på det idag! 15 mån mellan dej o Frida- och undrade hur det hade varit om Sienna hade fått ett syskon nu:)Klokt att vänta så hon får full uppmärksamhet ett par år till. Men jag hade bråttom- var ju faktiskt 7 år äldre än du när jag fick dej, och vi visste ju inte hur länge det kunde ta innan nästa blev till. Det gick liiite snabbare än vi trodde :P

Svar: Haha, så kan det gå! Ungefär som när vi snackade om att skaffa Sienna. Ops.
Lisa

2013-07-12 @ 17:03:28
Postat av: Tanja

Oj två år? Då måste du ju bli gravid nu! Hur räknade du där? ;)

Svar: Haha då räknade jag fel! Ops. Minst tre år då. :P
Lisa

2013-07-12 @ 20:36:11
Postat av: Anna - Vitt eller svart

Haha, där hade nog en smocka legat i luften om min man fått ur sig något liknande! :D

Jag var inte ens i närheten av redo för syskon förrän efter ca 3 år, mellan båda de äldsta. Nu blev det ju lite annorlunda med vår oväntade fjärde men det kommer också gå men visst hade jag haft kroppen för mig själv ett tag till. En öl hade suttit fint...

//Anna

2013-07-14 @ 11:51:34
URL: http://vittellersvart.blogspot.se/
Postat av: terese

haha! älskar hans kommentar=) johan sa ingen sån men han hade mage att informera mej vilken styrka mina värkar hade, då han såg dem från displayn.. som om jag inte visste! dock... fick han en liten knuff... o det råkade bli så att den landa mellan hans ben;)

2013-07-14 @ 21:44:19
URL: http://tesslashes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0