Busig Busmus

Alla småbarnsföräldrar vet att det inte är ett bra tecken när barnet blir tyst. Antingen har ungen firat sig halvvägs ut från balkongen med hjälp av lakan, fått tag på den dyraste whiskeyflaskan och fått upp korken, eller hittat en sax och börjat trimma sig själv efter att ha snaggat samtliga dockor... och hunden. Än så länge har Sienna inte utsatt oss för något av detta, men eftersom hon bara är knappt 15 månader så har hon ju ännu inte riktigt kapaciteten att utföra dessa trevligheter.  Så sålänge kör hon en babyvänlig variant av eländet; nämligen att flytta omkring kökspallen och ställa sig på farliga ställen. Idag stod hon och diskade när jag gav mig på jakt efter det farligt tysta barnet. Söt är hon, men jag gillar inte benens vinglande och fötternas oskicklighet på att träffa rätt på pallen.
 
Hur nära kanten står hon, på en skala?
 

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Naaaaw så gulligt- men farligt nära kanten :)

2013-07-18 @ 20:15:06
Postat av: Pernilla

Naw sötis!

2013-07-18 @ 20:28:06
URL: http://lilletheo.blogg.se
Postat av: Elina

Haha, den där tystnaden känner jag igen och nog är dom påhittiga alltid :)

2013-07-19 @ 10:25:46
URL: http://www.volanen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0