Överdriven hänsyn?

Idag har jag och Sienna kört en riktig utedag. Vi lekte på en lekplats, solade med Josse och grillade med Magda och Daniel. Först var jag tveksam till att träffa Josse, eftersom hon inte kunde ses förrän vid 10. På morgonen. Det var för sent, tyckte jag. Sienna äter ju vid 11, och sen sover hon 12-14. Och vi var tvugna att vara hemma igen vid 15 eftersom vi skulle sticka till grillningen klockan 16. Men när jag hade tänkt igenom det, och insett att jag numera bara kan träffa folk mellan klockan 8 och 10 på dagarna av hänsyn till Sienna, så vaknade en eller ett par hjärnceller upp och påpekade att ungen nog överlever trots att hon får äta lunch utomhus och sova i vagnen. Och hör och häpna- ungen klarade det! Och fiskmåsarna blev lyckliga. Och jag och Josse hann ha en trevlig stund innan vi blåste bort. Så det var en väldigt lyckad dag. Och grillningen blev trevlig och Sienna uppförde sig ända till sista halvtimmen innan läggdags... då hon örfilade Magdalena upprepade gånger. Men sedan somnade hon utan problem i vagnen och vi hann mingla lite till. Tack för en härlig dag Josse och halvsyrran!
 
Japp, nu har hon napp utomhus med. Men hon var så trött, och det var bara tio minuter innan läggdags. Så det räknas knappt.
 

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Sån härlig dag för er:)! Och man FÅR ha napp när man är astrött. Lite fattigt att bara umgås med folk 8-10 vardagar, hahahaha!

Svar: Haha ja, jag tycker att man ska ta hänsyn, men det var väl lite väl extremt. :P
Lisa

2013-07-11 @ 21:45:39
Postat av: Camilla ♥ 130510

Så skönt att det funkade :) Då är du inte lika låst att vara hemma dom tiderna :)

2013-07-12 @ 09:36:46
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Postat av: erika

Vilken härlig blogg o gud vilken söt dotter :)
Hoppas att ni får en mysig helg

2013-07-12 @ 11:34:16
URL: http://www.minimini.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0