Språklektion

Kim och Sienna sitter i soffan och leker med en app jag tankade ner till henne idag. Det är ett bildspel av djur som har olika läten, men tyvärr säger de djurens namn på engelska. Kim verkar dock sjukt intresserad, så det är kanske en liten språklektion som pågår i soffan? I vilket fall som helst är de hemskt söta. Hade jag haft min mobil hade jag försökt fota dem, men eftersom det är min mobil de leker med har jag en känsla av att det blir rätt knivigt. På tal om språklektioner så är det hög tid att jag lär Sienna säga lama. Min gamla lamakompis Mia var här idag, och kom på att det nog är därför Sienna inte säger mamma- hon tycker att lama hade låtit bättre! Undra vad de hade sagt i skolan då?  "Min pappa heter Kim och min lama heter Lisa". Kan skapa förvirring. Kanske.
 
En lama. Eller en mamma?
 

Kommentarer
Postat av: Thilde

Haha, ja så måste de va! Lär henne lär henne lär henne!! Inte alla ungar som har en egen lama.
Sv; jo han gillade de. Men tog honom evigheter att stoppa i sig en och en ;p

2013-07-25 @ 19:00:28
URL: http://thiilde.blogg.se
Postat av: Garnstump (Madeleine)

Haha "min lama heter.." :P

2013-07-25 @ 22:09:59
URL: http://garnstump.blogg.se/
Postat av: Beatrice, mamma till Robin och Jennifer

Hihi, det skulle nog kunna förvirra dom :)

Ja, du har nog rätt i om att jag och lillan är lika. Jag la till och med upp bättre bilder på bloggen nyss :)

Hoppas ni har en härlig fredag!

Postat av: terese

hoppas minilama har lite snyggare tänder än släktingen på bilden;)

2013-07-30 @ 22:45:23
URL: http://tesslashes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0