Klämdag

Idag är det som alla vet en liten trevlig klämdag. Ännu trevligare är den eftersom det är strålande sol ute och Kim har tagit ledigt från jobbet. Tyvärr har vi inte kunnat utnyttja den på bästa sätt då Sienna har behövt en hemmadag... och vi har behövt fylla kylen och städa lägenheten. Igår var andra dagen Sienna skrek sig till sömns och inte somnade förrän två timmar efter läggdags. Övertrötta barn är en kategori för sig. De är inte kloka någonstans, och att resonera med dem är som att försöka få en pingvin att flyga. Alltså har vi studerat vår lilla unge ingående idag, och vid första rörelse som påminner om ett ögongnugg har hon placerats i sängen. Att hon idag valde att lägga sig strax efter sex och strunta i vällingen tar jag som ett sundhetstecken; hon vet att hon har en del sömn att ta igen. Och hon vet att mamma och pappa vill ut på balkongen och spela kort. Nu hoppas vi bara att hon vilar ut sig ordentligt och inte vaknar 05 imorgon av en kurrande mage. Framförallt eftersom det är min tur att ta henne då.
 
En liten tur till Ribban hann vi med. Jag gillar hur håret vittnar om i vilken hastighet jag kastade mig efter den lilla turbolaman.

Kommentarer
Postat av: Elina

Haha, ja tänk så snabba dom är och hoppas hon bjöd på sovmorgon idag och ni kanske tom. sover ännu?! :-)

2013-06-08 @ 09:11:35
URL: http://www.volanen.blogg.se
Postat av: terese

Fin sommarbild! =) Hur var vattnet där?

2013-06-09 @ 12:03:19
URL: http://tesslashes.blogspot.com
Postat av: Elin

Vi var också på Ribban i fredags! Hugo gillar verkligen stranden, och det ser Sienna också ut att göra.

2013-06-09 @ 22:32:37
URL: http://pysselochpaket.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0