Min bittre sambo

Kim är väldigt bitter. När man ställer frågan om glaset är halvfullt eller halvtomt så har Kim oftast inte ens ett glas. För det mesta blir jag förbannad och irriterad på honom, men ibland drar han på så mycket att jag inte kan låta bli att skratta. Idag var en sådan dag. Han satt och muttrade framför läsplattan när han vände sig mot mig:
 
Lisa, det ska bli dåligt väder där uppe dit vi ska över hela midsommar.
 
Vad synd.
 
Ja, det ska regna.
 
Det var ju tråkigt.
 
Ja, det ska regna och åska och vara oväder. Hela helgen.
 
Jaha.
 
Regn, regn, regn.
 
 
Hur kan man inte skratta åt dramatiken? Till och med nu när jag skriver detta sitter jag och fnissar hysteriskt.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Thilde

Hahaha, i feel ya! Alex såg att de ska regna i hela skåne utom kristianstad "-kan vi inte åka till kristianstad istället? Där ska va sol! Känner du nån vi kan våldgästa där istället?"

2013-06-20 @ 19:41:09
URL: http://thiilde.blogg.se
Postat av: mamma/mormor Lena

Härnere i sö. Skåne blir det regn på dagen, fint till kvällen. I Blekinge inte ens regn dagtid, men nog mulet. Inte lönt att bekymra sej, bara att gilla läget :)Jag tror att Kim liksom garderar sej när han brer på-typ "om jag är riktigt negativ, så blir det nog inte så farligt":) KÖR FÖRSIKTIGT, kan vara risk för massor av vatten på körbanan :(

2013-06-20 @ 20:07:43
Postat av: Elina

Jag sitter faktiskt också och fnittrar, då vet jag inte om det är för att jag är en tröttmössa den här tiden på morgon ;-) Och galet med elefanten alltså, haha.

2013-06-21 @ 07:01:32
URL: http://www.volanen.blogg.se
Postat av: frida

Hahaha gullekim. Hoppas ni får trevligt ändå! ;) brukar inte va några problem för zalabim, bra musik och en kall öl, trevligt sällskap och han är nöjd. :D viiisst?

Svar: Haha viiisst. Han var jättenöjd. Fick dessutom rom och cola och lite solglimtar då och då.
Lisa

2013-06-21 @ 10:37:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0