Anna Karenina

Nu är jag hemma från biobesöket. Godispåsen är överlämnad till Kim och ungen är pussad på, så nu har jag kastat mig framför datorn. Jag har nämligen lite frågor. Vem fan var Anna Karenina? Vilken jävel kom på att göra en film om denna avskyvärda person? Vad hade Kitty för betydelse för filmen, och vem var hon egentligen till Anna och Stivo? Hur sjutton kan man döpa sin dotter till Anja när man bor i Ryssland och har tusen pampiga namn att välja bland? Snöar det alltid där?
 
Jag återkommer...
 
 
Uppdatering:
 
Anna Karenina är en karaktär i en bok med samma titel av Lev Tolstoj. Det har gjorts en jäkla massa filmer om denna avskyvärda karaktär. Denna versionen är regisserad av Joe Wright. Kittys liv är en parallelhandling till Annas för att skildra det lyckliga äktenskapet. Kitty är Dollys syster (Dolly är Stivas fru). (Annas bror heter Stiva, inte Stivo.) Jag har fortfarande ingen aning om varför Anna döpte sitt dotter till Anja. Kanske på grund av sitt morfinberoende? Där snöar inte alltid. I västra Ryssland är medeltemperaturen i juli på mellan 20-25 grader Celcius. Det kunde man aldrig trott när man såg tågen i filmen.

Kommentarer
Postat av: Amanda

....Iaf.. Var filmen bra?

2013-03-14 @ 07:28:23
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: Cuison

Haha. Om du tyckte filmen var knepig så ska du läsa boken. Men, det är en höjdarbok för det! :)

2013-03-14 @ 08:23:28
URL: http://www.cuison.se
Postat av: Annika

Fin blogg :)

2013-03-14 @ 11:47:13
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0