Dagens meningsskiljaktigheter

Eftersom jag och Sienna saknade varandra igår (japp, det verkar ha varit ömsesidigt för idag är min bebis en liten mammig igel) har vi inte bråkat idag, men det har funnits några grejer vi inte riktigt kommit överrens om. Jag tyckte till exempel att vi kunde gå upp närmre klockan sju idag, eftersom vi var jättetrötta efter helgen och Sienna faktiskt åt en hel flaska välling innan läggdags igår. Sienna tyckte att vi skulle gå upp 05:45. Sedan tyckte hon att man kunde ta en powernap vid åtta trots att vi bestämt att det är en tupplur om dagen som gäller. Jag tyckte då att bebisen kunde väckas vid nio så att hon lyckades sova efter lunch igen. Hon höll inte med. När vi bytte blöja tyckte hon att det var jättekul att rulla av det bärbara skötbordet (som ligger på golvet) och sätta sig på sin matta och kissa. Jag tyckte kanske inte riktigt att det var lika roligt. Och när jag skulle iväg på lite ärenden tyckte jag att hon kunde hänga med lugnt och stilla i vagnen, medan Sienna tyckte det var en bättre idé att illvråla i 50 minuter. Nu har vi en liten paus eftersom Sienna faktiskt fått i sig nästan en burk mat och lagt sig för att vila medan jag kokar upp nappar och slår in presenter. Vi laddar upp mentalt för eftermiddagen och kvällen då jag tycker att Sienna ska uppföra sig medan jag är hos frisören och sedan när vi ska till tant Josse för att käka våfflor, medan Sienna antagligen kommer vara av en annan åsikt.
 
Söt bebis innan väckningen klockan nio

Kommentarer
Postat av: terese

japps jag fick pizza :) Hoppas Lilla Bus låter dej klippa håret i lugn och ro;)

2013-03-25 @ 14:55:09
URL: http://tesslashes.blogspot.com
Postat av: Amanda

Så härligt med en klippning och fräscha toppar! Det vill jag också ta mig tid till! Hoppas att lillbus har samarbetat idag!:-)

2013-03-25 @ 21:10:19
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0