Knäpp fakta- mamman och pappan

När jag och Frida föddes tyckte mina föräldrar att det kändes lite fånigt att kalla sig själv för mamma och pappa, och dessutom tyckte de att det lät skumt att kalla varandra för det. Så för att göra det lite lättsammare sa de "mamman och pappan". Till exempel "Frida, ge telefonen till pappan". Vad de inte insåg var att jag och Frida då skulle tro att det hette mamman och pappan, vilket dså klart blev resultatet. Så på alla filmer från när vi är små springer det omkring två flickor och skriker "mamman! kom hit!" och "pappan, vi vill också!". Inte så coolt. Kanske till och med snäppet töntigare än att kalla varandra mamma och pappa, så här i efterhand?
 
 

Kommentarer
Postat av: lena karlberg

Inte alls töntigt, bara kul. Tycker Mamman ;)

Svar: Mamman är knäpp. På.
Lisa

2013-03-01 @ 17:01:57
Postat av: Natalie

Haha, har typ sträckläst din blogg till och från i en vecka, garvar ju ihjäl mig. Kul med bloggar som är sådär extra kul att läsa! :)Du får ju alla småbarnsproblem som egentligen är sjukt jobbiga att faktiskt låta roliga.

2013-03-02 @ 13:41:01
URL: http://www.mynameiswhatever.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0