Påsk i massor

Igår tillbringade vi precis som förra året påskafton hos Kims familj. Och precis som förra året åt vi tacos. Jag vet inte om det är för att de är muslimer eller bara ogillar påskmaten, men jag är i alla fall tacksam. Det enda jag äter på påskbordet är nämligen potatis. Skillnaden på detta året var att jag 1. inte var smällfet 2. kunde andas 3. fick plats med mat 4. hade min underbara dotter. Sienna tyckte nog också det var roligare på utsidan än insidan, för hon stimmade massor och kramade folk och övade på att gå och krängde ostbollar. Hon fick nämligen ostbollar i sitt påskägg av sin farmor. Och även om jag kanske inte är jätteförtjust i att hon börjar med sånt redan nu, så var Sienna jätteförtjust och tanken var söt. Nu drar vi strax hem till min moder för påskmiddag två. Tvivlar på att det blir tacos idag. Men vem vet; ett år åt vi pannkakor på midsommar.
 
Lilla Bus käkar ostbollar

Kommentarer
Postat av: Elina

Oj så gott det lät med tacos och jag nu låter ungefär som dig förra året då ;-)

2013-03-31 @ 11:50:32
URL: http://www.volanen.blogg.se
Postat av: Renata

Hahaha ostbollar... Aja nån gång ska ju vara första gången! ;)

2013-03-31 @ 14:44:25
URL: http://renatas.blogg.se
Postat av: lena karlberg

Jag minns pannkakorna:) Ni var små, vi firade själva( du, jag, Frida)-sill o ägg var inte att tänka på:) En julafton åt ni pizza hos er far. Tanjas moster grät när jag berättade. Tur att ni har överlevt ;)

Svar: Haha eller hur? ;) Jag gillar när det inte är traditionsenligt bara för att det "ska vara så".
Lisa

2013-03-31 @ 23:47:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0