Underbar dag

Igår hade jag en liten svacka. Dramatisk som jag är så tycker jag att allt är katastrof då och inget kommer någonsin att bli bra och vad är meningen med livet och man kunde lika gärna varit en myra typ. Om de inte hade varit så äckliga. Som tur är går mina svackor över fortare och fortare för varje gång, och idag leker livet! Underbart väder med vår på intågande, kompisar som faktiskt kommer att vara mammalediga i flera månader till, nya planer på g och en dotter som börjar bli hemskt stor och duktig. Idag drack hon med sugrör! Det lugnade mig lite inför sommaren, då hon fortfarande vägrar glas, pipmugg och flaska förutom på morgonen och kvällen när hon får välling. Dessutom har hon lärt sig att dra gåvagnen baklänges! Stort framsteg och stor lättnad för hennes moder som höll på att bli galen av allt springande fram och tillbaka för att vända på eländet när den kommit till en vägg. Vi bor i en lägenhet. Inte på en gård. Väggarna är rätt vära varann. Så med andra ord är detta en helt underbar dag. Hoppas det håller i sig hela veckan! Och det bådar gott, för någon lovade 8 grader och sol här i Malmö på torsdag. Kan vi få ett hallelulja?
 
Dottern i omatchande kläder. Hon hade snyggare kläder på sig innan idag, men när jag tog på mig mjukisbyxor kändes det liksom orättvist om inte hon också fick det.
 

Kommentarer
Postat av: lena karlberg

High five tillbaka !

Svar: Det var inte high five, det var "titta" mot tv:n.
Lisa

2013-03-04 @ 18:15:08
Postat av: Beatrice, mamma till skrutten Robin och gravid igen :)

Skönt att du har en bättre dag idag :)

Postat av: Elin

Det där med att dra gåvagnen baklänges ska jag försöka tipsa Hugo om! För det blir ju ett evigt vändande på den.

Känns som jättelänge sen vi sågs, Sienna ser så stor och förståndig ut. Men jag reagerade faktiskt på hennes kläder. Hon brukar ju alltid vara så piffigt klädd, men omatchigheten hade ju sin förklaring!

Ha så kul på sångstunden imorgon!

2013-03-04 @ 21:36:24
URL: http://pysselochpaket.blogspot.com
Postat av: Amanda

Det ska tydligen bli 10 grader i morgon.. Åhhh vad jag njuter!!:-)

2013-03-05 @ 08:01:00
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0