Ungjäkel

Sienna måste ha smygläst hur jag skrev att vi inte var oroliga innan, för nu satsar hon och vägrar att äta helt. Inte mellanmål trots att det var smörgåsrån med smör, hennes favorit, eller hemmalagad svampomelett eller spaghetti med köttfärssås på burk eller ens banan och blodgrape-blandning. Senast hon fick i sig mer än en tugga var klockan 11 idag, och det känns lite som att det kan kvitta hur mycket olja jag häller i matjäveln om Sienna ändå bara stirrar på den. Hoppas hon har glömt detta till i morgon, för annars får jag ett sammanbrott. Maten är väl okej, men ungjäkeln har ju vägrat att dricka sedan jag försökte flaskmata henne vid sex månaders ålder- vadå långsint- så hon behöver maten för att få i sig vätska. Om hon inte passar sig så hamnar hon på ett Anna Wahlgren inspirerat mat- och sovschema, och det blir inte kul för någon av oss. Hoppas Du tjuvläser detta, Ditt lilla elände! Snart kommer schemat!
 
 

Kommentarer
Postat av: Tanja

Hon kommer att äta. Oroa er inte, barn svälter inte sig själv. Fortsätt bara att erbjuda mat vid de tillfällena hon brukar äta. Det är ju inte så att hon är grymt lång heller ;) hon är liten i sig själv. De har perioder då de äter bra andra mindre bra. Precis som vi.
Vi ses i morgon :)

2013-03-20 @ 21:38:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0