Helgen

När man andas ut måndag morgon för "nu får man äntligen ta det lite lugnt", då har det varit en bra helg. Tjejmiddagen i lördags var underbart avslappnande och kul. Eftersom vi som träffades gick i grundskolan ihop, och således har känt varandra sedan vi var fem år, så hade vi inga hämningar utan frågade varandra precis vad vi undrade. Ungefär som femåringar. Kan i ärlighetens namn vara så att det var mest jag som frågade, men är man nyfiken så är man. Och folk svarade! Extra spännande är det när man inte har setts på ett par år utan alla har massa saker att dela med sig av. Ungar, nya pojkvänner, spännande jobb och häftiga resor. Hade varit hemskt kul om vi kunde fortsätta träffas en gång om året! I söndags var jag... bakis. Innan jag blev gravid sa jag att jag aldrig mer skulle röra sprit när jag fått barn. Sen sa jag att det var okej så länge man bara drack lite. Och i lördags blev jag full. Jahapp. Men min sista regel- att aldrig bli full inför Sienna- kommer jag inte att bryta!  Ska man festa med alkohol så gör man det utan ungar. Och är barnen med så håller sig en av föräldrarna nykter. Den tryggheten vill jag i alla fall ge mitt barn. Dessutom är det sådär kul att vara bakis med en ettåring i hemmet. Framförallt inte när flickan i fråga älskar att trumma på saker. Som tur var fick jag både sovmorgon, färska bullar och blommor, så jag var rätt glad ändå. Och dagen innan hade Kim överraskat mig med en shoppingtur i morsdags-anda. Han har alltså mer än väl kompenserat för förra årets fiasko, då jag på eftermiddagen fick en vissen bukett från ica, en skvallertidning och ett marschoklad när han i panik via facebook upptäckt att det var mors dag. Dessutom tog han läggningen av Sienna så jag kunde sticka bort till Frida och käka morsdagsmiddag med henne om mamma. Perfekt avslutning på en härlig helg.
 
Helgens enda bild- chokladmousse som Frida gjorde till efterrätt igår.

Kommentarer
Postat av: Fröken M

Här har du en till som hoppar alkoholen ! Dels för att jag ALDRIG skulle vilja att Viggo såg mig eller C berusad, och dels för att jag helt enkelt inte orkar vara en bra förälder dagen efter om jag druckit !
Så mitt recept är enkelt, cola till maten !! :)

2013-05-27 @ 12:44:26
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Thilde

Kul du fick en perfekt helg! (Håller med på samtliga punkter gällande alkohol)
Nu längtar jag till lekdejten!!! (Inte för att de har nåt sammanhang i övrigt i kommentaren, men ändå:p)

2013-05-27 @ 13:50:31
URL: http://thiilde.blogg.se
Postat av: Camilla ♥ Äntligen mamma!

Kul att han kompenserade ;)

2013-05-27 @ 14:43:29
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Postat av: Camilla ♥ Äntligen mamma!

Och håller med ang alkoholen! :)

2013-05-27 @ 14:44:03
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Postat av: S

Barn och bakis är ingen bra kombo.. Haha..

2013-05-27 @ 17:49:49
URL: http://Lifeofabandwife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0