Matpanik

Jag sitter och kränger kladdkaka. Min ursäkt för att baka två var egentligen att jag skulle provsmaka till ikväll när vi har gäster, men eftersom jag gjorde dem i två formar med helt olika storlek så höll inte det argumentet. Jag hoppas i alla fall att den till ikväll är kladdigare. Jag tycker att den borde vara det eftersom den formen var större, men när det gäller bakning och matlagning försvinner all logik enligt mig.Det är som att maten gör tvärtom mot vad den borde, bara för att jävlas. Förutom att baka och kränga kladdkaka har jag varit och handlat färsk frukt på Fridhemstorget och städat lägenheten. Nu ska jag börja skrubba potatisen (jag hittade nypotatis!), blanda såsen och springa ner på ica och handla glass. Jag känner hur svetten börjar bryta fram. Saker som i vanliga fall tar två timmar tar liksom sex timmar när man har en aktiv och social Busmus klamrandes runt benen. Man skulle kunna tro att det är kungen som kommer hit så som jag förbereder, men det är bara mamma och hennes väninna. Det finns inget som stressar upp mig mer än att bjuda på mat. Möjligtvis att sjunga inför folk (totalt tondöv!), men till och med det börjar jag bli bättre på då föräldrarna måste sjunga med på babysången. Jag tror nog att jag hellre trallar en imse vimse spindel inför mamma och Annika än att ge dem mat... kanske ska ringa och höra om de nappar på det? Annars önska mig lycka till, och hoppas de hugger in på vinet innan måltiden!

Kommentarer
Postat av: Elin

Haha, ja fram med vinet innan maten!

Tycker du har hunnit med en hel del idag, trots att du har en ettårig omkring dig. Här sov vi båda två hela förmiddagen, men nu får vi snart ta oss ut en sväng.

Lycka till ikväll! Både med nypotatisen (själv har jag aldrig kokt en potatis i mitt liv, så du lyckas säkert bättre än vad jag skulle ha gjort) och med kladdkakan (om den finns kvar)!

2013-05-30 @ 13:23:46
URL: http://pysselochpaket.blogspot.com
Postat av: mellton

Låter precis som mig! Fast ibland bränner jag maten och ibland lagar jag mat som en mästerkock.. det värsta är att jag aldrig vet när och gästerna kommer alltid till oss med klump i halsen och halvmätta för säkerhetsskull! :) ha en bra kväll iaf!
Kram Mellton.

2013-05-30 @ 13:44:16
URL: http://mellton.com
Postat av: Amanda

Fram med vinet så trubbas smaklökarna av!;-)

Haha, som jag skrattade åt din kommentar! Martin frågade nämligen mig exakt samma sak igår! Förresten har de kortärmade pyjamaser med dragkedja på kappahl - visst var det du som letade efter det?:-)

2013-05-30 @ 18:19:07
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: terese

Oh det där med att bjuda på mat. Jag stirrar upp mej totalt, och det ska vara mycket att bjuda på. Hemmet ska helst skina!!

men under en veckas tid då vi håller på med renovering, jag då har vi lyckats få in 3 middagsbjudningar... vi som oftast bjuder varannan vecka typ.. Kanske är det ett vinnande koncept, nu har vi något att skylla på ju!

2013-05-30 @ 21:08:22
URL: http://tesslashes.blogspot.com
Postat av: mamma/mormor Lena

Tramsfia- du behöver väl iaf inte stressa upp dej när det bara är jag som kommer ? Men jag vet hur det känns, har varit likadan. Det går också över med åldern ;)Men jag kan inte förneka att jag uppskattar ansträngingarna, gillar god mat i trivsam omgivning (= gärna städat ), hahahaha!

Svar: Städningen tyckte jag att jag klarade själv, men tack för hjälp med sås och dukning och potatis! Puss
Lisa

2013-05-31 @ 09:23:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0