Min graciösa svanunge

Siennas ansikte är mer eller mindre täckt av blåmärken. Jag vet att ungar som precis lärt sig gå ofta trillar och slår sig, och jag inser att Sienna kanske inte har ärvt de bästa anlagen för att vara smidig, men nu har det gått så långt att jag seriöst är lättad att det är ett halvår kvar till nästa BVC-besök. I början av veckan slog hon sig i pannan och fick en snygg bula. Den överskuggades av en ännu större bula i fredags när hon skallade ett trähus på lekplatsen. Ytterliggare ett blåmärke har dykt upp på kinden utan att jag vet orsaken, och idag skrapade hon upp tinningen när hon försökte dyka in i ett annat trähus på en annan lekplats. När jag la upp en bild på instagram innan idag (lamadjur) för att visa hennes coola frisyr var jag tvungen att ändra ljuset på bilden för att försöka dölja blåmärkena. Nu undrar jag om jag vågar ta med henne till öppna förskolan imorgon utan att de ringer barnavårdsnämnden. Är det bättre eller sämre om jag sminkar ungen?
 

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Inget smink- folk som jobbar med småbarn är vana :) Barnavårdsnämnden finns inte galning, det var 100 år sen. Nu är det Socialtjänsten. Som nog hade kvävt en gäspning om någon anmält att en 1-åring som precis lärt sej gå har blåmärken- så koppla av :)

Svar: Haha jag googlade ändå det för att se om det fortfarande hette barnavårdsnämnden. Snacka om misslyckad googling.
Lisa

2013-05-05 @ 19:28:12
Postat av: Tanja

Casper gjorde ett dyk ner i stengolvet här hemma och slog hakan. Lucas har nog tio blåmärken. Casper håller som du vet på att tappa sin nagel på handen. Han har även ett blåmärke på kinden ( om det inte försvunnit)
Är det vår och man är ute så slår de sig! Betydligt mer än under vintern när man är inne. Lucas hade nya blåmärken idag. Ett på var höft och ett på ena axeln..

Svar: Sienna börjar få ett rött irriterat öga.. och hon träffade en med ögoninflammation i lördags. Håll koll på Casper så att hon inte smittat honom om det är det hon fått! Sorry!!!! :(
Lisa

2013-05-05 @ 21:47:57
Postat av: terese

stackars lilla barn! men tur de läker snabbt de små liven, lagom tills de skaffar nya:)

hade ingen aning om att rick i walking dead är britt. men har alltid tyckt han inte ser ut som en äkta amerikan däremot!hur långt har ni kommit i WD-tittandet? jag är inne på tredje säsongen och längtar tills jag närmar mej slutet så jag kan lägga mej i tid haha!

2013-05-06 @ 08:08:42
URL: http://tesslashes.blogspot.com
Postat av: Amanda

Det är en tålig bebis ni har!
Appen heter instaframe om jag inte misstar mig!:-)

2013-05-06 @ 10:35:19
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0