Napp-problem

Sienna har napp när hon sover, men inte när hon är vaken. Är tanken. Men vi gör undantag på kvällen när hon är trött, i bilen när hon skriker, när hon är ledsen eller har ont... och det har fungerat bra tycker jag. Fram till för två dagar sedan, då hon upptäckte hur rolig hennes "napplåda" var. För nu vill hon leka med den hela tiden, och medan hon plockar ur och stoppar in nappar så slinker liksom en in i munnen. Och då känns det taskigt att gå fram och rycka ut den. Så från att bara ha haft napp väldigt få vakna tillfällen springer Sienna nu omkring med napp i munnen hela tiden, och vår enda regel just nu är att hon inte får ha den när vi är ute. Det känns lite som ett misslyckande kan jag tycka. Jag inser att det blir svårare att bryta vanan ju äldre de blir, och jag tycker det ser jättefånigt ut när fyra-åringar traskar omkring med eländet i flabben. Dessutom förstör de ju tänderna. What to do? Gömma napplådan tills hon glömt charmen med den? Fylla den med andra saker? Ta napparna från henne om de åker in i munnen?
 
Spana in tassarna!

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Hahaha- ser ut som om hon smyger sej på den för att anfalla :)! Låt henne hållas ett tag, hon blir snart trött på den/dom.

2013-05-17 @ 20:04:50
Postat av: terese

tror det funkar bra med att ta ifrån henne den när ni är ute. snart är det väll dagis dessutom och då går det några timmar där hon inte har den.. om hon inte tröttnar innan vill säga;) min mamma hade mina i en nyckelknippa vid ett element. (inte varmt då.. hoppas jag).. o direkt från dagis sprang jag dit o tog en napp i munnen.. tills den dagen kom då vi skulle skänka dem till morfars grisar..

men men.. nappelände.. det e en världsfråga. finns inga svar=P

2013-05-17 @ 20:36:43
URL: http://tesslashes.blogspot.com
Postat av: Maria

Håller med din mamma. Finns värre saker gumman. Ingen risk att hon bli en sån unge som springer med napp när hon är fyra, det kommer ni ju aldrig tillåta. :)

2013-05-17 @ 20:36:51
Postat av: S

L är napptokig. Han kan gå omkring med 4 nappar PT gången. Vad jag förstår så gillar han inte när de blir varma för han byter frekvent. Tycker det är svårt att att ta bort dem men jag är som du, när vi är ute så ska han inte ha nappen. Vill inte heller ha en 4-åring med napp.

2013-05-17 @ 20:56:49
URL: http://Lifeofabandwife.blogg.se
Postat av: frida

Tycker ni ska stoppa in andra grejer i lådan om den är lika rolig att leka med ändå... varför sks hon vänja sig vid mer napp nu? Verkar lite onödigt :p men såklart ganska lugnt ändå. Men mest för hennes skull onödigt.

2013-05-18 @ 01:20:29
Postat av: Elina

Och den där lådan är såå fin, men är det själva lådan som är kul så fyll den med något annat skoj :) Och tack för gratulationen, äntligen är han här. Hihi!

2013-05-18 @ 05:16:34
URL: http://www.volanen.blogg.se
Postat av: Renata

Samma "problem" här. Vi har en napp som hänger i vagnen och iris kryper dit, fiskar fram den och står där och suger på nappen. Och i vagnen, och på kvällen och ja... Nappen är i ganska ofta! Men jag invillar mig att det blir bättre när de börjar dagis, de är ju så små ännu :)

2013-05-18 @ 07:53:55
URL: http://renatas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0