Trött minilama

Vår lilla duracellkanin har blivit dålig. Igår var det full rulle som vanligt, med lek i Folkets Park och hysteri här hemma när jag vägrade bära runt henne mellan lampknapparna. Jag och Kim drog till en fest på kvällen, och Kims mamma passade ungen utan några problem. Idag vaknade hon vid 06 som hon brukar och åt en hel flaska välling. Hon röjde som vanligt i ett par timmar och åt en macka vid åtta. Och sen bröt hon ihop. Hon har ingen feber, inga utslag och inte mer hosta än vanligt... men hon bara sover. Och myser. Och chillar. Givetvis vägrar hon att både äta och dricka, men det är inget ovanligt för det gör hon så fort något är lite off. Men att lugnt och stilla sitta i soffan och se på TV med oss, och sedan somna i mitt knä, det här aldrig hänt innan. Jag är hysterisk. Kan kanske vara lite för att jag läst en bok precis i vilken två barn dog i mjältbrand, men jag inser att det inte är så troligt att det är det hon fått. Antagligen ett förkylningsvirus som är jobbigare än vanligt? Eller så var hon uppe och smyglekte inatt när vi var borta? Söt är hon i alla fall. Men jag tycker så synd om henne. Vad härligt det ska bli när hon kan berätta vad som är fel.
 

Kommentarer
Postat av: Tanja

Kanske mycket bus med farmor igår? Vi var ute hela dagen igår.. Idag satt Casper still i mitt knä och tittade på film. Trött kille. Han matvägrar precis innan tänder spricker genom, kan det vara det som spökar med sienna också?
Kram

Svar: Det visade sig att jag inte stoppat in termometern tillräckligt långt.. ungen hade över 39 graders feber. Inte konstigt att hon var slut.
Lisa

2013-05-19 @ 14:23:47
Postat av: frida

Tror också bara hon kan va trött, inte konstigt om hon var i folkets park igår tycker jag :) väldigt söt bild! ♥

2013-05-19 @ 14:31:43
Postat av: mamma/mormor Lena

Inte konstigt nu när vi vet att hon har 39gr feber- jag hade varit medvetslös :) Hoppas det bara är en vanlig förkylning o att hon snart är sej själv igen!

2013-05-19 @ 17:05:42
Postat av: S

Det va en himla mysig bild i alla fall :) hoppas hon blir bättre snart. Sv. Ja alltså de var duktiga men jag tycker bara att det va så himla tråkigt. Hade väl fått i mig för mycket bubbel ;)

2013-05-19 @ 19:15:40
URL: http://Lifeofabandwife.blogg.se
Postat av: Amanda

Håller tummarna för att hon kryar på sig! Kram

2013-05-20 @ 06:46:19
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: Cuison

Krya krya fina sienna!

2013-05-20 @ 08:00:14
URL: http://www.cuison.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0