En gammal favoritbok

När jag var liten hade jag en favoritbok. Eller, jag hade många favoritböcker. De flesta ligger sparade i kartongen i min mammas förråd. Men i alla fall, jag minns en mycket väl. Eftersom den ständigt ligger uppslagen i Siennas rum. Hon har fått en del av mina och Fridas gamla böcker, och jag hade inte riktigt reflekterat över just denna och kände inte igen omlaget. Till jag och Sienna började läsa den ihop. Vilka minnen! Nu tycker jag att den är urkass (till skillnad från Smurfböckerna, Rundis och Randis, Molly Mus eller Hunden rund, som faktiskt är trevliga att läsa för sin Bus), och bilderna är pinsamt åttitaliga. Men ändå. Sienna älskar den. Hon läser den om och om igen, helst ensam, och kan sitta och göra ljud för sig själv när hon kommer fram till vissa sidor. Snacka om nostalgitripp! Och vilken härlig sak att dela med sin unge.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Beatrice, mamma till Robin och Jennifer

Hej där! :)
Nu har jag presenterat en vinnare av en dop tavla från Bettinas doptavlor, kom in och se om det var du som vann!
Annars finns det fler tävlingar som du gärna får vara med i.

Hoppas du har en härlig fredag!

Postat av: Maria

Den har Elin också, har varit min! Så roligt att vi hade samma och dom har det nu! 😄👍

Svar: Nä, vad häftigt!!! :)
Lisa

2013-11-01 @ 19:03:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0